Jayden

Jayden Zaterdag 5 april 2014

Op zaterdagochtend 5 april mocht ik voor mijn allereerste Earlybirds reportage op pad! Kleine Jayden is geboren op 20 februari 2014 na een zorgeloze zwangerschap van 27 weken en 6 dagen. Mama Cindy kreeg ineens harde buiken en bleek al ontsluiting te hebben, en binnen 10 uur was hun kleine kanjer er al.

De eerste paar weken heeft Jayden in Utrecht gelegen, daarna mocht hij verhuizen naar het Deventer Ziekenhuis, lekker dichtbij huis. Iets voor elf uur kwam ik zaterdagochtend bij het ziekenhuis aan en ik werd hartelijk ontvangen door het verplegend personeel. Na kennis te hebben gemaakt met mama Cindy en papa Justian mocht ik Jayden bewonderen; een prachtig mannetje die me gelijk een glimlach gaf terwijl hij lekker lag te slapen! Nadat de ouders mij hun verhaal hebben verteld, ben ik begonnen met fotograferen. Het was een grote dag voor zowel de ouders als Jayden, want hij mocht voor de allereerste keer in bad! Dat vond hij heerlijk, terwijl mama hem vasthield in het warme water heeft papa hem lekker gewassen. Na het badje was het tijd voor Jayden’s sondevoeding.

Hij mocht heerlijk bij papa op schoot liggen terwijl hij zijn voeding kreeg. Daarna was het tijd voor Jayden om weer lekker te gaan slapen, en zat mijn taak er op.

Cindy en Justian, ik vond het een eer om jullie mooie mannetje te mogen fotograferen! Ik hoop dat hij goed blijft groeien zoals hij nu doet, zodat jullie hem snel mee mogen nemen naar huis. Ik wens jullie al het geluk van de wereld toe!

Liefs,

Gerjanne

*****************************

De ouders van Jayden:

“Wat een verrassing was het dat we in plaats van half mei al op 20 februari Jayden in ons leven mochten verwelkomen. Een klein mannetje van 39 cm en 1270 gram, maar wat was hij al dapper, sterk en vooral perfect! We genieten enorm van hem en van alle stapjes die hij mag maken. Inmiddels is het al een hele bink van 2440 gram en heeft hij al een heel eigen karakter.

Vrijwel direct na zijn geboorte werden we op Earlybirds gewezen door verschillende mensen. We wilden eigenlijk al een afspraak maken toen Jayden nog in het WKZ lag, maar hij mocht al zo snel naar Deventer dat dat er niet van kwam. Toen Jayden helemaal was bijgekomen van de verhuizing en hij zijn couveuse had verruild voor een wiegje, vonden we het de hoogste tijd om Earlybirds te gaan mailen.

Vanochtend was het dan zover en maakten we kennis met Gerjanne. Het voelde voor ons meteen vertrouwd. Na ons verhaal te hebben verteld zijn wij Jayden gaan verzorgen en is Gerjanne foto’s gaan maken. Ze dacht er zelfs aan om nog even met onze iPhone een filmpje te maken van Jayden’s eerste badje! Zo’n anderhalf uur en vele foto’s later hebben we afscheid genomen en lag Jayden weer heerlijk te slapen met zijn nieuwe earlybirdje naast zich.

Gerjanne, ontzettend bedankt voor de mooie foto’s en de gezellige ochtend! Het was voor Jayden een eer om jouw eerste “earlybirdje” te mogen zijn.

Liefs,

Justian, Cindy & Jayden