Jay & Liam, tweeling, LUMC, WKZ, gebroken vliezen, weeenremmers, Alrijne, sonde

Jay & Liam

Jay & Liam, tweeling, LUMC, WKZ, gebroken vliezen, weeenremmers, Alrijne, sonde

Met 27 weken zwangerschap braken de vliezen… Er volgde een opname in het ziekenhuis, maar na enkele dagen mocht Inge naar huis. Thuis werd zij door haar arts gemonitord, iedere dag vonden er thuis controles plaats. Daarnaast moest zij regelmatig terugkomen in het ziekenhuis voor extra controles. Na drie spannende weken kwamen de weeën toch op gang. Op dat moment bleek er geen plek te zijn in het LUMC. Inge kreeg weeënremmers en werd per ambulance naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht gebracht. Eenmaal daar aangekomen werd er, vanwege een hoge bloeddruk, een tablet gegeven die als bijwerking de weeën remde. Hierdoor waren ‘s-nachts de weeën volledig gestopt. Twaalf uur later kwamen de weeën weer op gang en bleek er geen plek meer te zijn voor haar twee kindjes in het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Na in spanning afgewacht te hebben mocht zij gelukkig terug naar het LUMC. Opnieuw werden er weeënremmers toegediend en werd zij per ambulance terug gebracht naar het LUMC.

Hoewel ook deze keer de weeënremmers tijdens de reis goed hun werk hadden gedaan, kwamen in het LUMC toch de weeën weer op gang. Het werd een natuurlijke bevalling: Na ruim 30 weken zwangerschap kwamen Jay en Liam ter wereld. De eerste twee weken waren spannend, zeker toen de kindjes rond de kerstdagen beiden ziek werden… Gelukkig knapten zij snel op en werden zij overgebracht naar het Alrijne Ziekenhuis in Leiderdorp. Dat is de plek waar ik deze twee prachtige jongetjes op maandag 22 januari jl. mocht fotograferen.

Bij aankomst op de afdeling vertelden moeder Inge en vader Remco enthousiast dat beide kindjes van de monitor af mochten. Wat een geweldig nieuws! Op dat moment lagen Jay & Liam nog heerlijk te slapen. Wat een prachtige kindjes met een geweldig mooie bos haar! Al snel maakten papa en mama hen wakker om hen uit te kleden voor hun eerste badje. De plakkers van de monitor werden voorzichtig weggehaald, ze werden gewogen en gemeten en daarna dan eindelijk samen in bad. Dat was nog even wennen, voor zowel papa en mama als de kindjes. Na het badderen werden Jay & Liam aangekleed in ’matching outfits’ en werd er volop met hen geknuffeld. Het ging zo goed allemaal, dat Inge en Remco het wel wilden proberen of de jongens zelfstandig hun flesje zouden drinken. Dat ging ontzettend goed! Vanwege alle inspanningen die het badje en het drinken hadden gekost, lukte het niet om de flesjes helemaal leeg te drinken. De laatste 20 milliliter kregen de kindjes via de sonde, terwijl zij heerlijk lagen te slapen. Helemaal voldaan en in diepe slaap werden Jay en Liam weer terug gelegd in hun wiegjes.

Wat een leuke dag vol mijlpalen! Inge en Remco hartelijk bedankt voor deze fijne middag en voor het mogen bewonderen van jullie prachtige kindjes. Ik hoop van harte dat zij snel met jullie mee naar huis mogen, zodat het echte genieten kan gaan beginnen!
Liefs,
Wendy