Jax prematuur geboren met 30 weken en 1 dag, Meander, couveuse, gebroken vliezen, spoedkeizersnede, NICU

Jax

Van de fotograaf:

Nadat onze afspraak eerst op zich liet wachten, omdat Jax een moeilijke periode doormaakte, was het fijn om hem in het Meander te zien in een gewoon bedje, lekker rustig op een eigen kamertje.

Trotse papa en mama mochten hem voor het eerst in bad doen, wat genoot hij hiervan! Maar ook heel vermoeiend zodat de fles hierna niet goed lukte.
Lieve Martine en Frank: wat maakten jullie al een spannende tijd mee met Jax en met misschien nog een operatie in het verschiet aan zijn schedel blijft het nog spannend. Ik hoop dat Jax zo doorgaat met groeien en snel met jullie mee naar huis mag, zodat het echte genieten kan gaat beginnen!

lieve groet
Laura

—————–

Van de ouders:

Trots op onze kleine stoere man, Jax.

Je leek zo’n grote baby te worden volgens de metingen op de echo’s. We hebben vaak gekscherend gesproken met onze vrienden en familie over je kledingmaat en over hoe ik het ervan af zou brengen als je 5 kilo zou wegen. Toen je met 30+1 weken, 1660 gram en 42 cm lang op de wereld kwam en je in de couveuse lag veranderde ons beeld. Wat klein! Gelukkig wel alles erop en eraan.

Tijdens de zwangerschap had ik teveel vruchtwater, waardoor ik qua omvang een buik van bijna 40 weken had terwijl jij was pas 29 weken oud was. Nadat mijn vliezen waren gebroken heb ik je nog een weekje bij mij kunnen houden voordat je werd geboren. Een moeizame bevalling en uiteindelijk een spoedkeizersnede was onoverkomelijk. Het traject van 5,5 week op de NICU was intens. Je hebt heftige ingrepen moeten doorstaan. Over een paar maanden word je hoogstwaarschijnlijk geopereerd aan je schedel in het Erasmus vanwege een schedelnaad die dicht is gegroeid.

Nu we in het Meander ziekenhuis zijn vinden we de rust waar we alle drie aan toe waren. Geen piepjes meer om ons heen, een kamer alleen met jou, wennen aan elkaar, van elkaar kunnen genieten. Een mooi moment om Laura te vragen foto’s te maken van onder andere je eerste keer in badje. Heerlijk vond je het! Je maakt stapjes vooruit en dat geeft naast onze zorgen ook vertrouwen in de toekomst. Wij genieten van je en zijn erg trots op wat je allemaal al hebt overwonnen..wat een kanjer, ons vechtertje!

1. Martijn en Harriet.
    Martijn en Harriet. zegt:

Lieve Jax, Martine en Frank,

Een bewogen tijd hebben jullie achter de rug zeg!
    Een spannende tijd met veel emoties. Een tijd waarin de ruimte en liefde voor elkaar erg belangrijk is. Jullie doen het echt heel goed samen!

Heel fijn dat Jax nu in Meander ligt. En wat groeit de kleine man! Wij wensen jullie al het geluk toe!
    En we leven met jullie mee.

Tot snel en geef Jax een grote knuffel van ons.

Liefs van ons.

2. Cissie
    Cissie zegt:

Prachtig hoe Jax groeit en jullie samen deze periode door zijn gekomen. Jax is er nog niet maar met jullie als ouders krijgt hij alle steun en liefde!

Zet hem op Guus ???? (koosnaam van Jax in Martine haar buik) blijf zo doorgaan!

Liefs,

Cissie

3. Anneloes
    Anneloes zegt:

Jullie hebben een hele zware tijd achter de rug en zijn er nog niet helaas, maar samen kunnen jullie dit aan en gaan jullie een hele mooie toekomst tegemoet met z’n drieën!!
    Nu vooral ook genieten van elkaar!

Dikke kus Anneloes

4. Juul
    Juul zegt:

Wat een prachtige foto’s!
    Het is echt een vechtertje, maar dat heeft hij niet van een vreemde :-). Samen komen jullie er wel!!

Liefs en een dikke kus,
    Juul