Jasper en Nick

Jasper-en-Nick

Zondagmorgen 2 maart stap ik om 8.10 al in de auto om de tweeling Jasper & Nick te bezoeken, in het Gelre ziekenhuis te Zutphen. Ik heb hier om 9.30 afgesproken met de papa en mama (Arnold en Dianne) van Jasper en Nick. Dit is mijn allereerste reportage voor de Stichting Earlybirds, dus een beetje zenuwachtig ben ik wel. Om 9.30 kom ik op de 3e verdieping binnen. De zuster leidt me netjes naar de kamer, waar mama Dianne en papa Arnold nog druk bezig zijn hun prachtige mannetjes aan te kleden.

Dianne vertelt dat ze in het Gelre ziekenhuis is opgenomen wegens zwangerschapsvergiftiging. Ze moet echter al snel naar Nijmegen waar de bevalling is ingezet. Op dat moment is ze nog maar 29 weken zwanger. Het is een zware tijd voor de familie geweest, want de overlevingskansen van Dianne zijn maar 10%. De naaste familie heeft in deze dagen bij haar gewaakt. Gelukkig staat ze hier stralend, vol trots op haar mannetjes, naast me, en kan ze alles navertellen. Wat erg moeilijk voor haar is, is dat ze een aantal dagen slapende gehouden is, waardoor ze Jasper pas voor het eerst gezien heeft toen hij al 5 dagen oud was.

Gelukkig gaat het inmiddels heel erg goed met Jasper & Nick. Ze zijn ook alweer bijna 9 weken. Zodra ze zelfstandig de fles kunnen drinken mogen ze naar huis, en dit lijkt al erg snel te zijn.

Helaas is er bij Jasper net een liesbreuk ontdekt. Hij moet dus binnenkort weer naar Nijmegen voor een operatie.

Lieve Jasper & Nick, jullie worden nog heel even gescheiden door de operatie van Jasper. Ik hoop dat jullie hierna snel met papa en mama mee naar huis mogen!

Liefs Wendy