Evi

Dinsdag 5 maart. Met een heerlijk, bijna lente-zonnetje stap ik ’s-morgens om 9.40 de auto in op weg naar de Isala-klinieken in Zwolle. Hier ligt Evi, een prachtig meisje dat 7 weken te vroeg geboren is. Op het moment dat ik de reportage kom maken is ze net een week oud. Ze doet het enorm goed, dit kleine vechtertje. Ze is net uit de couveuse en kan zichzelf al warm houden. Het enige wat ze nu nog moet doen is groeien, en niet meer afvallen.

Wanneer ik de lift uitstap bel ik de mama van Evi (Henrieke). Ze komt me snel halen en samen lopen we naar de afdeling waar allemaal hele kleine kindjes liggen. Even later komt papa (Chris) ook binnen. Ik pak mijn camera en begin met het maken van de foto’s. Evi ligt nog lekker te slapen, wat ook heel belangrijk is, want zo kan ze lekker aansterken en groeien.

Wat stralen deze ouders enorm veel trots en liefde uit. Ze staan stralend naast het bedje heel verliefd naar hun kleine meisje te kijken. Nadat we even bezig zijn met het maken van de foto’s begint Evi wakker te worden. Zo kan ik ook nog een paar mooie foto’s van haar maken met haar oogjes open.

Lieve, mooie Evi, ik hoop dat je heel snel groot en sterk genoeg bent om naar huis te gaan, samen met je trotse papa en mama!

Liefs,
Wendy van Veen

******************

Berichtje van de ouders:

Door mijn schoonzusje zijn we in kennis gesteld van de stichting en hierdoor op de site en fb van Earlybirds terecht gekomen. Ons aangemeld voor een fotosessie en toen mocht jij de foto’s bij ons nemen. We hebben dit allemaal als zeer prettig en professioneel ervaren. We hebben nu prachtige foto’s waardoor we op een positieve manier terug kunnen kijken op de afgelopen periode. Op de foto’s zie je een prachtig meisje en zie je niet dat ze op medium care lag. De stichting is bijzonder en mooi initiatief die ouders in een onzekere tijd een lichtpuntje biedt. We hebben een donatie aan de stichting gedaan en hopen dat jullie nog veel ouders een mooie reportage kunnen aanbieden.