Jasper

Lieve Jasper,

Op 1 maart 2023 werd je na een zwangerschap van 29 weken en 4 dagen met een gewicht van 1400 gram middels een spoedkeizersnede geboren in het MUMC.

Mama lag al vanaf de 26 weken in het ziekenhuis doordat ze vanaf het tweede trimester bloedverlies had. De kans op vroeggeboorte vanwege het loslaten van de placenta was groot en zorgde dus inderdaad ervoor dat je eerder werd geboren.

Jij had vanaf de geboorte een hele goede start en je maakt dan ook “grote” stapjes vooruit. Zo begon je in de couveuse met een CPAP masker en kreeg je na een aantal dagen al een neusbril, dit om je ademen wat te vergemakkelijken. Zo mocht je 2,5 week na je geboorte al naar een warmtebedje en werden we 19 dagen na je geboorte overgeplaatst naar het ziekenhuis in Roermond.

Er waren enkele dingen waar je het in het begin wat moeilijker mee had. Zo bleven je infusen sneuvelen en kreeg je tijdelijk een centrale lijn. Verder moesten je darmen even goed op gang komen en had je in het begin last van je maagje.

Voeding krijg je via de sonde, en ondertussen drink je ook al uit de borst en de fles. Zo weeg je 5,5 week na je geboorte al ruim 2500 gram.

Wij genieten er samen met jou van om dagelijks te buidelen. Een fijn moment  voor ons allemaal en belangrijk om onze band nog sterker te maken.

Als alles goed gaat mag je binnenkort lekker met ons mee naar huis! Dit rond de tijd dat de zwangerschap 37 weken zou zijn maar jij dus al 7,5 week bij ons bent. Wij en je 2 grote zussen kunnen niet wachten!

Wat zijn wij ontzettend trots op jou grote, kleine man! Groei maar lekker door lieve Jasper! Wij zullen er altijd voor je zijn en van je houden!

Liefs,

Mama & Papa en je 2 grote zussen