James & Benjamin prematuur geboren met 31 weken, VUMC, Juliana Kinderziekenhuis, tweeling, weeenremmers

James & Benjamin

Van de mama:

Nog geen 36 uur na de babyshower vonden de mannen het wel mooi geweest daarbinnen. Na maandenlang de billen van zijn broer op zijn gezicht te hebben gehad, besloot James om het buiten die muren eens te verkennen. En nog geen 20 minuten later kwam zijn broer hem achterna. Geen bal aan, daar in je eentje, moet hij hebben gedacht.

Het circus waar we daarna in terechtkwamen, deed niet veel onder van die spreekwoordelijke en gevreesde emotionele rollercoaster. We werden gelukkig liefdevol opgevangen in het VUMC, waar we gelijk na de geboorte van Benjamin in drie loeiende sirenes naartoe werden gebracht. Dat warme vangnet hebben wij ook gevonden in de verpleegkundigen van het Juliana Kinderziekenhuis. James en Benjamin werden namelijk na 2,5 week geslaagd verklaard in het academisch ziekenhuis in Amsterdam. Ondanks de wellicht wat onconventionele start van hun mensenleventjes, gaan de mannen als een trein en lijkt het naar huis gaan zelfs binnenkort realiteit te worden.

Op dinsdag 4 januari mochten onze mannen voor de lens van Christel. Wat een rust straalde ze uit. Vrijwilligers van stichtingen zoals Earlybirds zijn voor ons kleine lichtpuntjes geweest in deze woelige periode in ons leven. We kunnen Earlybirds, Christel, en alle andere mensen die zich voor ons hebben ingezet, niet genoeg bedanken hiervoor!

——————

Van de fotograaf:

31 weken zwanger en in de nacht begonnen de weeën plotseling, de bevalling ging te snel om nog naar Amsterdam te rijden dus kwamen ze in Den Haag aan, waar er nog geprobeerd was om de weeën te remmen. Echter had dit geen baat, want 3,5 uur later waren deze twee kleine mannetjes er al. Direct na de geboorte werden ze met spoed vervoerd na het VU in Amsterdam. In het begin kregen ze nog ondersteuning met de ademhaling, na een poosje mochten ze over naar het JKZ in Den Haag dichter bij huis. De rit er heen was voor de mannetjes wel inspannend en ze hadden een paar dagen nodig om weer even op te krabbelen. Nu gaat het de goede kant op.

Tijdens de shoot merkte ik dat de papa & mama van deze jongens ontzettend veel rust in zich hadden en ook humor. Benjamin en James zijn bij hun zeker weten in hele goede liefdevolle handen. Ik hoop dat jullie gauw naar huis mogen met zijn viertjes.

Liefs Christel