Jailey prematuur geboren

Jailey

Jailey prematuur geboren

Van de fotograaf:

Eén van mijn eerste reportages voor Stichting Earlybirds fotografeerde ik Lynn. Met Lisanne, de mama van Lynn heb ik na de tijd altijd het contact onderhouden. Ze raakte opnieuw zwanger en dochter Jailey werd met 36 weken geboren. Lisanne’s vliezen braken waardoor de bevalling in gang moest worden gezet. Ik vond het dan ook superleuk toen bleek dat ze het wel erg leuk zouden vinden als ik ook deze keer foto’s kon komen maken namens Stichting Earlybirds.

Toen ik aankwam lag Jailey nog lekker te slapen. Ze had toen nog last van dipjes, zolang ze die had mochten ze nog niet naar huis. Verder deed ze het eigenlijk best wel heel goed, al had ze wel een vrij gele kleur. Eerder die week had ze al eens onder de blauwe lamp gelegen, daarna leek het beter te gaan maar de dag van de reportage was ze weer geel. Ook trotse zus Lynn was aanwezig.

Ten tijde van de reportage kregen ze het goede nieuws dat ze die middag naar de kinderafdeling mochten verhuizen. Er moest ruimte gemaakt worden want het was erg druk, en Jailey deed het erg goed.

Ondertussen is Jailey weer heerlijk thuis en kunnen ze lekker met z’n vieren gaan genieten van elkaar!

Superleuk om jullie weer gezien te hebben <3 Veel liefs, Jaleesa Van de moeder: In februari 2021 kwamen wij er achter dat ik zwanger was. Mijn oudste dochtertje Lynn is ook prematuur geboren met 34 weken, daardoor werd ik medisch en kwam ik onder behandeling te staan van een gynaecoloog in het MST (Enschede). Hier hebben ze mij aangeraden om tot aan de 36e zwangerschapsweek aspirine te slikken. Dit was ter bevordering van de bloedsomloop van de kleine. In het begin van mijn zwangerschap had ik veel last van misselijkheid waardoor ik vrij snel moest stoppen met mijn werk/opleiding. Daarna ging het gelukkig weer wat beter totdat ik 28 weken zwanger was. Ik kreeg veel last van harde buiken en maagzuur. Ik kreeg verschillende onderzoeken en uiteindelijk bleek dat het aan de galblaas lag. Over het algemeen heb ik best een fijne zwangerschap gehad, maar moest tussendoor wel regelmatig naar het ziekenhuis voor CTG-scans. Met 36 weken voelde ik haar wat minder bewegen. We zijn toen naar het ziekenhuis gegaan. Ik moest de dag erna (op dinsdag) weer terugkomen, ik dacht toen ook dat ik was vruchtwater verloren had. Ze hebben toen gecheckt of het inderdaad vruchtwater was maar het bleek vals alarm te zijn. Van woensdag- op donderdagnacht kreeg ik om half 3 het gevoel dat ik moest plassen. Toen ik uit bed stapte braken mijn vliezen. We kwamen om half 4 aan in het ziekenhuis waar ik ook moest blijven. Mijn partner mocht gelukkig bij me blijven! Die dag duurde behoorlijk lang, ik had geen last van weeën totdat we aan het avondeten zaten. Toen begon ik last te krijgen van rugweeën waardoor ik naar de verloskamer moest. Het zette helaas niet door, rond 22:00 was het opeens afgelopen. Om 1 uur 's nachts kreeg ik opnieuw last van rugweeën waardoor ik niet kon slapen. Ik kreeg toen een slaaptablet en een spuitje in mijn been waardoor ik nog even zou kunnen slapen. Het lukte me niet om in slaap te vallen, ook al was ik ontzettend moe! Rond half 4 's nachts heb ik op de bel gedrukt, ik kon de rugweeën echt niet meer opvangen. Er werd toen besloten om een ruggenprik te geven. Hierdoor lukte het mij nog om anderhalf uur te slapen, de enige slaap sinds ik in het ziekenhuis was. Op vrijdagochtend hebben ze mij om 08:00 weeënopwekkers gegeven waardoor alles snel op gang kwam. De bevalling zelf was niet echt zwaar, maar ik was zo moe dat het persen heel moeilijk was. Ze hebben toen geholpen door middel van knippen en met behulp van lepels. Jailey Jaylina is om 10:39 geboren! Ze was heel en had last van hartdipjes waardoor we een week in het ziekenhuis moesten blijven. We waren net op tijd met de reportage voor Earlybirds die Jaleesa kwam maken, want die dag mocht Jailey naar de kinderafdeling om plaats te maken voor andere kindjes. Gelukkig zijn we nu weer thuis. Ik heb erg in een rollercoaster gezeten aangezien ik mij in tweeën moest splitsen ivm één dochtertje thuis en één in het ziekenhuis, maar het is gelukkig allemaal goed gekomen en we genieten volop met ons viertjes!?