Jaiden prematuur geboren

Jaiden

Jaiden prematuur geboren

Van de fotograaf:

Bij 31 weken zwangerschap op 15 augustus braken de vliezen van mama Renée en zijn ze naar het ziekenhuis gegaan. Bij mama Renée was namelijk vastgesteld dat zij vasa previa had. Dat betekent dat één of meerdere foetale bloedvaten van de placenta of navelstreng voor de geboorte-uitgang liggen, onder de baby. Op 16 augustus is besloten dat mama Renée een spoed keizersnede moest ondergaan en toen is er een lief, klein en dapper mannetje geboren. Hij draagt de prachtige naam Jaiden Jenoah. Vanaf dat moment ligt Jaiden op de afdeling neonatologie van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht. Zijn mama vertelde mij dat ze zijn gezichtje nauwelijks kon bewonderen door de CPAP (Continuous Positive Airway Pressure). Het is een therapie die de eigen ademhaling van de baby ondersteunt en stimuleert. De eerste dagen sneuvelden zijn infuusjes snel en liep hij ook nog een infectie op. Gelukkig gaat het na een tijdje beter en op 1 september mocht Jaiden richting het Rivierenland Ziekenhuis in Tiel waar ik op 12 september een reportage mocht verzorgen van dit mooie gezin.

Wanneer ik de kamer binnenstap ligt Jaiden nog heerlijk te slapen in zijn bedje. Wat maken de verpleegkundigen op de kinderafdeling altijd een leuke deken voor in de bedjes van de kleintjes. Zo heerlijk kleurrijk met een mooie tekening erbij.

Vervolgens is het tijd om te wegen en in bad te gaan. Hij is weer een beetje aangekomen sinds gisteren, wat goed van hem hè! Daarna krijgt hij een bad en wordt hij lekker gewassen door zijn mama. Papa Sven mag hem vervolgens aankleden en de fles geven. Jaiden ligt zo lekker bij zijn papa dat hij liever slaapt dan uit de fles drinkt en dat levert nog heerlijke plaatjes op.

Dank je wel dat ik jullie mooie gezin mocht fotograferen. Geniet van elkaar en hopelijk mag Jaiden snel met jullie mee naar huis!