Jade prematuur geboren met 32 weken, Isala, keizersnede, gebroken vliezen, longrijping, weeenremmers, klaplong, NICU, sonde

Jade

Lieve Jade,

Vandaag mocht ik jou namens Stichting Earlybirds fotograferen. Je bent nu precies twee weekjes jong. Na een spannende tijd, ben je geboren door middel van een keizersnede na een zwangerschapsduur van 32 weken. De eerste dagen waren erg hectisch voor je ouders, maar inmiddels ben je niet meer weg te denken. Vannacht mag je voor het eerst slapen in een wiegje! Wat fijn dat het zo goed met je gaat. Papa en mama zijn inmiddels expert geworden in teamwork en zorgen met veel liefde voor je. Hopelijk mag je snel naar huis om je grote zus te ontmoeten.

Ik wens je veel geluk in de toekomst met je lieve ouders en grote zus.
Groetjes Valerie

——————————-

Van ouders:

Met 27,5 weken braken mijn vliezen, vervolgens ben ik een week opgenomen in het ziekenhuis. Uit voorzorg kreeg ik longrijpingsprikken en weeënremmers. Gelukkig mocht ik na een week naar huis met thuis-monitoring. Dit was voor mij prettig, maar ook voor onze andere dochter Jinthe. Op 11 januari kreeg ik ‘s avonds plotseling flinke koorts. De artsen gaven al snel aan dat het een keizersnede zou worden. Wij zijn hartstikke blij dat Jade nog 4 weken is blijven zitten.

Jade is 11 januari om 23:09 uur geboren. Jade had ademhalingsproblemen. Ze bleek een klaplongetje te hebben. Het weekend erna was een spannende en onzekere tijd. We hoopten dat Jade het goed op zou pakken en wonderbaarlijk deed ze dit super goed! Jade mocht na 1 week van de NICU naar de high-care afdeling. Hier verblijft ze nog steeds. Jade doet het super goed, wordt steeds sterker en groeit ontzettend.

Wij zijn ontzettend blij met de fotoreportage. Zo ontzettend meegaand dat je was en zo kalm. Het was een fijne ervaring ondanks deze spannende periode.