Jacob prematuur geboren met 36 weken, Bernhoven, knuffelen, sonde

Jacob

Jacob prematuur geboren met 36 weken, Bernhoven, knuffelen, sonde

Soms gebeuren er toch echt dingen waarvan je vermoed dat toeval niet bestaat. Zo ontving ik afgelopen week een aanvraag voor een shoot van Earlybirds. Natuurlijk mag je aangeven of je de shoot kunt inplannen of dat je de shoot niet kunt aannemen. Na enige twijfel, ik had het erg druk koos ik ervoor om deze aanvraag toch te accepteren. En hoe blij was ik toen ik de details en de namen zag! Een klein baby jongetje genaamd Jacob was te vroeg en te klein geboren. En zijn papa en mama, Gerco en Marrigje ken ik! In 2018 mocht ik ‘hun’ fotograaf zijn op de bruiloft. Wat een mooi toeval dat ik de aanvraag voor deze shoot kreeg. En het was ook nog zo dat er al eerder een shoot was ingepland maar mijn collega van Earlybirds kon op het laatste moment niet door gezondheidsproblemen. Dus, zoals gezegd, ik denk toch echt dat toeval niet bestaat.

Tijdens de shoot mocht ik fotograferen terwijl Jacob zijn mooiste pak aankreeg en voor het eerst een nieuw soort voeding kreeg. Er werd veel geknuffeld en Jacob vond het allemaal prima. Het was mooi te zien hoe Marrigje en Gerco straalden als trotse mama en papa. De zorg voor Jacob gaat bijna als vanzelf en Jacob geniet zichtbaar van de knuffels. Natuurlijk hadden we tijdens de voeding ook even tijd om even bij te kletsen. De komst van Jacob was niet vanzelfsprekend en zowel de wens, de zwangerschap en de start van Jacob was met hindernissen. Hoe bijzonder zo’n klein dapper wondertje!

Natuurlijk mag ik aan het eind van de shoot nog een klein cadeautje achterlaten in de vorm van een Earlybirdje, gehaakt door Gezina Blok. Het birdje mag meteen bij de kleine Jacob in zijn bedje.

Lieve Jacob, wat heb jij een geluk dat je bij deze papa en mama bent gekomen. Ik wens je een mooi en gelukkig leven in jullie nieuwe gezinnetje.
Knuffel van Danny

——————–

Door de ouders:

Inderdaad, toeval bestaat niet. Wat baalden we vorige week toen de afspraak op het laatste moment werd geannuleerd. Een uur van tevoren hadden we onverwacht nieuws gekregen over Jacob. Net op dat moment waarop we een lichtpuntje hadden kunnen gebruiken. Wat fijn toen jij een berichtje stuurde namens early birds dat jij ons groot klein geluk wilde komen vastleggen.

Onze lieve Jacob, wat zijn we trots op hem! Ons eerste kindje na drie jaar hormonen en verschillende ivf-pogingen die niet gelukt zijn. Veel tranen zijn er gelaten door ons. Geboren met 36 weken terwijl de eerste prognose zou zijn dat hij met 31 weken al zou komen. En dan hoor je ook nog eens dat hij naast prematuur ook dysmatuur zal worden geboren. Een moeilijk moment voor ons waarbij we veel zorgen hebben gehad. Toen Marrigje daarna ook nog eens 8 weken werd opgenomen in het Radboud was er nog maar 1 missie. Jacob zolang mogelijk in Marrigjes buik laten zitten. En dat is gelukt tot 25 januari! Na een moeizame start is Jacob onlangs naar Bernhoven overgeplaatst.

Wat heb jij een mooie reportage gemaakt! Een mooi lichtpuntje om op terug te kijken in deze zware periode. Precies zoals we zijn, een gelukkig gezin ondanks onze tijd in het ziekenhuis. Een valse start zoals we het zelf maar noemen. Maar een valse start die ons uiteindelijk sterker zal maken voor onze toekomst samen!

Bedankt Earlybirds en zeker bedankt Danny!