Jack & Feline premauur geboren met 31 weken, Nij Smellinghe, tweeling, couveuse, buidelen, badderen, sonde

Jack & Feline

Ik mocht voor Stichting Earlybirds naar het ziekenhuis Nij Smellinge in Drachten om een rapportage te maken van kleine Jack & Feline. Jack & Feline zijn geboren met 31 weken.

Jack & Feline waren net vanuit Groningen overgeplaatst naar Drachten. Na de kennismaking eerst Jack & Feline gefotografeerd in hun couveuse. Daarna mochten ze in bad. Dat zijn mooie momenten om vast te mogen leggen. Papa deed Jack in bad en mama Feline. Grote zus was er ook bij samen met oma. Na het badderen nog even lekker gebuideld bij papa en mama.

Lieve Jack & Feline, wat fijn dat ik dit voor jullie mocht vastleggen. Groei maar lekker door zodat jullie snel met papa en mama en grote zus naar huis mogen. Ik wens jullie alle liefde en geluk toe.
Liefs Sjoukje

——————–

Van de ouders:

Jack & Feline. Onze knappe tweeling. Te vroeg kwamen jullie ter wereld met 31 weken. Nadat wij al vanaf week 26 in spanning zaten om jullie nog zo lang mogelijk in mamma’s buik te houden…. waren jullie toch te nieuwsgierig naar de grote buitenwereld. Jullie jonge leventje is tot nu toe al een groot avontuur.

Na 4 dagen in het UMCG werden wij over geplaatst naar Drachten. Jullie bedjes waren nodig en jullie waren al zo knap, dat de artsen de verhuizing wel aan durfden. Al die tijd in Drachten is mamma bij jullie blijven slapen en hadden wij een eigen kamer. Maar voor pappa en je grote zus Leah was het minder fijn. Jullie lagen best ver van huis.

In het UMCG trok mamma de stoute schoenen aan en benaderde Earlybirds voor een shoot en gelukkig was er Sjoukje, die ook in Drachten de shoot kon en wilde doen. Ondanks dat mamma het spannend vond en bang was dat de foto’s niet mooi zouden zijn, zo confronterend met jullie kleine tere lijfjes, de couveuses, de slangen en apparatuur… waren jullie mamma en pappa zo ontroerd door het eindresultaat. Wat waren de foto’s mooi, vol emotie, rauw, eerlijk en puur.

Niet lang na de shoot mocht Jack uit de couveuse en werden jullie overgeplaatst naar Scheemda, een stuk dichterbij huis… Hier doen jullie het super goed. Bijna als termijn 36 weken oud en al bijna 6 weken oud sinds de geboorte. Beide inmiddels in een ‘open’ bakje, een wiegje. Beide zonder kruiken en Jack zelfs al van de monitor. Voor Feline scheelt het niet veel meer en moeten jullie alleen nog beter gaan leren drinken uit de fles… Voor pappa en mamma duurt het zo lang, maar iedere dag komen jullie een stapje dichter bij huis en oh, wat kunnen wij ons er op verheugen om straks helemaal compleet te zijn en van jullie te mogen genieten in een ontspannen sfeer, lekker thuis, dicht bij ons.

En intussen realiseren wij ons: wat zijn jullie al gegroeid en oh, wat doen jullie het goed. Stapje voor stapje, op jullie eigen tempo. Groeien en bloeien. Een tweeling zo klein, zo kwetsbaar, zo vroeg… Is een tweeling zo mooi, zo sterk, zo lief, zo uniek, zo compleet, zo Jack en Feline.

Nogmaals bedankt Sjoukje, voor de mooie reportage en bedankt Earlybirds, dat jullie dit mogelijk maken.
Liefs Michel en Ilona

1. Yvonne Puiman
    Yvonne Puiman zegt:

Prachtig! Wat mooi geschreven en vastgelegd op de foto. Geweldig dat ze het beide zo goed doen. Hoop dat jullie gauw met z’n allen lekker thuis van elkaar kunnen gaan genieten.