Ivy

Van de fotograaf
Bij de aanmelding op de website van de Stichting staat dat Ivy nog met medische apparatuur is verbonden en dat zij zich van een geboortegewicht van 830 gram naar 2100 gram heeft gevochten. Als ik de kamer van haar binnen kom ligt Ivy lekker in een veel te groot bedje, zonder aangesloten apparatuur, te slapen. Volgens moeder Silvia weegt zij al 2300 gram en gaat het hartstikke goed met haar. Silvia en vader Tim vertellen dat ze het lastig vinden om gefotografeerd te worden en dat ze niet tot de categorie “selfiemakers” behoren. We spreken af dat ze mij negeren en lekker met Ivy hun ding gaan doen, dan komt het vanzelf goed. Bij moeder Silvia is na lichamelijke klachten zwangerschapsvergiftiging geconstateerd waarna Ivy met spoed met een keizersnede in Maastricht UMC is geboren. Na 4 weken Nicu zijn zij naar Heerlen verplaatst en samen met de liefdevolle verpleging hebben ze Ivy op haar huidige gewicht gekregen. Tijdens de fotoreportage gaat Ivy in bad en daarbij opent ze af en toe haar ogen en zie je een glimlach verschijnen, ze geniet blijkbaar van de aandacht en het warme water.
Saillant detail, op de dag van de fotoreportage mag Ivy met pappa en mamma naar huis, op naar een mooie toekomst.
Wiel Bisschoff