Guusje prematuur geboren met 26 weken en 2 dage, Amphia, longrijping, weeenremmers, keizersnede, sonde

Guusje

Van de ouders:

11 juni 2021 was de dag dat wij toch weer onverwachts het ziekenhuis in gingen bij een zwangerschap van 25 weken. Net zoals 11 jaar geleden toen onze zoon Bram ter wereld kwam met 26 weken en 3 dagen (905 gram), werd nu ook onze dochter Guusje geboren met 26 weken en 2 dagen (840 gram). Beide net met een iets ander verhaal, maar wel beide longrijping en weeënremmers en 4 dagen blijven zitten en dan toch willen komen met rugweeën. Bram geboren op natuurlijke wijze, Guusje uiteindelijk met een keizersnede. Guusje heeft 2x magnesium gehad ter bescherming van de hersenen.

Ze doet het erg goed, het is een pittige dame welke ook erg relaxed overkomt. Na 8 weken Sophia mocht ze over naar het Amphia in Breda waar wij nog verblijven. We weten al wat ons te wachten staat en stond en dit helpt erg mee gek gezegd. Wat ook meehelpt is dat we veel oude bekende verpleegkundigen in beide ziekenhuizen tegenkomen en het voelt als een warm bad. De fijne eigen kamer die we nu hebben in het Amphia is zeer prettig voor ons gezin, waarbij ook Bram veel aanwezig kan zijn en zo kan wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Ondertussen is Guusje 2548 gram en is ze van de opti-flow af. Nu is het een kwestie van leren drinken, aansterken en naar huis. Hier kijken we erg naar uit.

Een mooie verrassing was de folder die wij kregen van de verpleegkundige over de foto shoot van Stichting Earlybirds. We hebben ons meteen aangemeld en de volgende dag al een bericht ontvangen wanneer de fotograaf Luzanne langs zou kunnen komen. De fotoshoot was speels en dezelfde avond hadden wij de collage al binnen. Wat een mooie foto`s! Zo ontzettend waardevol. Heel erg bedankt Stichting Earlybirds en Luzanne. Met trots laten wij deze foto`s aan iedereen zien.