Guus & Tijs prematuur geboren met 31 weken, tweeling, gebroken vliezen, LUMC, couveuse, buidelen

Guus & Tijs

Ouders van Guus en Tijs

Op 31 januari 2017 werden wij bij de verloskundige verrast met het nieuws dat we papa en mama zouden worden van een tweeling. Wat een fantastisch nieuws was dat! Tijdens de 20 weken echo kregen we te horen dat jullie twee grote jongetjes zijn. Elke echo die daarop volgde, liet zien dat jullie flink groeiden en het goed hadden in de buik.

Op dinsdag 11 juli 2017 braken in de vroege ochtend geheel onverwacht de vliezen. Ojee, wat nu?! Jullie zijn nog maar 31 weken! We wisten niet goed wat ons te wachten stond. Zouden jullie deze dag geboren worden of kunnen jullie nog even blijven zitten om verder te groeien? En wat gebeurt er als jullie wél komen? In het Diakonessenziekenhuis in Utrecht kregen we te horen dat we naar het LUMC moesten gaan. Jullie konden door de 31 weken zwangerschap niet geboren worden in het Diakonessenziekenhuis. Met een ambulance gingen we naar het LUMC en papa reed achter ons aan. Het ging uiteindelijk sneller dan verwacht. Guus, jij werd om 14.10 geboren en Tijs, jij werd 40 minuten later geboren.

Lieve Guus en Tijs, jullie zijn eerder gekomen dan verwacht, maar wat zijn wij blij dat jullie er zijn! Vanaf de geboorte liggen jullie aan de monitor om te kunnen controleren of jullie bloed goed wordt rondgepompt en hoe het ademhalen gaat. In de couveuse liggen jullie lekker warm en vaak op jullie buik zodat het ademen en verteren van de melk beter gaat. Na een eerste goede week in het LUMC mochten we verhuizen naar het St. Antoniusziekenhuis in Nieuwegein.

In de afgelopen periode laten jullie zien dat jullie sterke mannen zijn. Jullie liggen inmiddels in een wiegje, wordt de beademing afgebouwd en drinken jullie melk uit een flesje. Hopelijk mogen we snel met zijn allen naar huis en kunnen we eindelijk echt van elkaar genieten!

Earlybirds en Nicole, bedankt dat jullie prachtige foto’s konden maken van onze mannen. Het is super fijn om in deze spannende periode mooie foto’s te hebben van twee bijzondere kleine mannen.

————————-

Fotograaf Nicole Langen:

I.v.m. de drukte en de vakantietijd vroeg mijn planner of ik een keertje naar het St Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein kon gaan om een jongens tweeling te fotograferen. Daar zeg ik natuurlijk geen neen. Tijs en Guus waren het vierder jongenstweeling wat ik mocht fotograferen in de ruim twee jaar dat ik als vrijwilliger bij de Stichting werk.

En wat een knappe kereltjes mocht ik vastleggen. Beiden lagen in hun eigen couveuse en na een schone luier te hebben gekregen mochten ze heerlijk lang buidelen elk bij een ouder, Guus bij zijn vader en Tijs bij zijn moeder. Ik vind het altijd zo bijzonder om te zien dat kleine baby’s van het buidelen zo intens rustig worden. De warmte en de geborgenheid zag ik ook zo mooi terug bij deze tweelingbroertjes.

Lieve Guus en Tijs, dat jullie nog heerlijke buidelmomentjes mogen hebben, en dat elke dag jullie beiden een stapje dichter thuis brengt bij grote broer Joep en bij jullie lieve papa en mama.
liefs, Nicole

1 antwoord