Guus prematuur 30 weken acute zwangerschapsvergiftiging

Guus

Op 23 juni was ik in het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft om Guus en zijn ouders Jos en Marloes te ontmoeten.

Guus werd op dinsdag 24 mei in het LUMC met 30+5 weken in allerijl ter wereld gebracht omdat Marloes kampte met acute zwangerschapsvergiftiging. Een hectische tijd voor zowel Marloes als Jos. Na een korte periode in het LUMC mochten Guus en mamma gelukkig naar Delft/huis.

Wanneer ik gearriveerd ben bij de afdeling Neonatologie word ik opgewacht door Jos. De afdeling is alleen toegankelijk met een pasje. Na een bakje koffie en een korte kennismaking ga ik aan de slag. Het blijft er indrukwekkend uitzien; zo’n klein mensje onder de plakkers en slangetjes. Gelukkig gaat het de goede kant op met Guus.

Na getemperatuurd en te zijn gewogen wordt Guus lekker ingesopt door papa, want vandaag is het badtijd. Er valt een soort rust over Guus als hij in het warme water glijdt. Heel ontspannen laat hij zich dragen door het water en de handen van papa en mama. Na het bad nog even gebuideld bij mama en nog geprobeerd wat te drinken. Het kost hem toch iets te veel energie en Guus wordt dan ook bij gevoed door middel van de sonde. Wanneer ik wegga is Guus al bijna vertrokken naar dromenland.

Guus, Jos en Marloes, ik wens jullie al het goeds voor in de toekomst. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen met zijn drieën, zodat jullie nog even in alle rust kunnen genieten van elkaar voordat jullie gaan verhuizen!

Lieve groet,
Sascha

***********

De ouders:

Guus is geheel onverwachts, na een acute zwangerschapsvergiftiging, na 30+5 weken middels een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. Hierna volgde er een enorm hectische periode waarin wij heen en weer geslingerd zijn tussen alle mogelijke emoties. Gelukkig had Guus een goede start en kon hij na anderhalve week worden overgeplaatst naar Delft, weer wat dichter bij huis!

In deze periode (en nog steeds) hebben wij enorm veel steun gehad aan familie, vrienden, collega’s en zeker ook het verpleegkundig personeel. Ongekend wat er in zo’n periode allemaal op je afkomt. Via een tip van een vriend kregen wij hoogte van de Stichting Earlybirds, waarna wij ons aangemeld hebben.

Op donderdag 23 juni kwam fotografe Sascha naar het Reinier de Graaf. Hier heeft ze onze dagelijkse gang van zaken met Guus op kamer 125, op de gevoelige plaat vastgelegd. Een hele leuke ervaring voor ons als ouders met een schitterend resultaat! Hier hebben we later ook nog veel plezier van. Wij zijn Sascha en alle vrijwilligers van Stichting Earlybirds enorm dankbaar hiervoor.

Op dit moment zijn wij in afwachting wanneer onze kleine, maar sterke Guus met ons mee mag naar huis. Dat die dag maar heel snel komen mag…

Groetjes,
Jos, Marloes en Guus

1. Patricia Hoeke
    Patricia Hoeke zegt:

Hoi Jos en Marloes

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Guus wat een stoere naam!! En wat kan ineens je leven op zijn kop gezet worden helaas weet ik daar alles van. Ons mannetje die toevallig ook Guus heet is geboren met 32 + 1 omdat ik acut het HELLP syndroom kreeg!! Wij hebben ook in delft gelegen het is niet leuk om je kleine man in het ziekenhuis te zien liggen maar het is wel een top ziekenhuis en vooral de verpleging op de neonatologie is super!! Ik hoop dat jullie mannetje snel mee naar huis mag!!! Onze Guus mocht met 38 weken mee!!! En ook voor jou Marloes doe rustig aan en denk ook goed aan jezelf het duurt een jaar eer dat je weer jezelf bent ons mannetje is morgen alweer 5 maanden en voel mij soms ook nog niet echt beter!!

Groetjes Patricia