Gijs

Op een vroege zaterdagochtend ging ik naar het OLVG in Amsterdam om daar Gijs te fotograferen.

Wat een prachtig, lief, klein en heerlijk slapend mannetje trof ik aan!

Gijs kwam totaal onverwachts ter wereld met 31 weken en drie dagen. Een vroeggeboorte waarvoor geen oorzaak gevonden is. Gijs deed het gelukkig meteen al goed, hij woog 1800 gram en direct na zijn geboorte begon hij te huilen, een goed teken! Ondanks de heftige tijd gaan ouders heel ontspannen, met veel liefde en humor met hun zoon om.

Gijs verbleef 10 dagen op de Nicu in het AMC en mocht daarna naar het OLVG. In nog geen vier weken tijd is het mannetje al bijna een halve kilo aangekomen! Hij is hard aan het oefenen met flessen borstvoeding en ondanks dat dat een hele inspanning voor hem is, gaat dat ook al de goede kant op.

De nacht voor de fotoreportage had Gijs veel last van dipjes. Dit werd daarna helaas nog wat heviger. Er zijn veel onderzoeken bij hem gedaan die tot nu toe gelukkig goed zijn, dus er wordt gedacht aan een virus.

Ik hoop van harte dat hij hier heel snel van herstelt en de stijgende lijn weer weet te vinden. En dan lekker zodra het mogelijk is, met zijn lieve ouders mee naar huis!

Nienke, Erik en Gijs, ik wens jullie alle goeds toe!

Groet, Hanna

1. Mieke
    Mieke zegt:

Ook wij zijn de trotse opa en oma van Gijs, en hebben veel bewondering voor de manier waarop mama Nienke en papa Erik omgaan met de situatie en hun kleine mannetje. Veel hebben zij al moeten doorstaan en steeds opnieuw pikken zij de draad op en vol liefde en toewijding gaan zij er weer voor! Echte kanjers alle drie! Wij zijn trots op ze! Liefs Opa Peter en oma Mieke

2. Ineke van der Staaij
    Ineke van der Staaij zegt:

Beste Hanna,
    Wat een prachtige foto’ s heb je gemaakt van onze kinderen en ons eerste kleinkind! Mooi om later zo op deze periode terug te kunnen kijken! Alle lof, en hartelijk dank daarvoor….

3. Hanna
    Hanna zegt:

Dankjewel Ineke, wat lief! Heel graag gedaan.
    Fijn dat het weer een stuk beter gaat met Gijs.
    Genieten jullie maar lekker van jullie kleinzoon!