Finn prematuur geboren met 25 weken en 4 dagen, bloedverlies, longrijping, weeenremmers, spoedkeizersnede, placenta praevia, Ronald McDonald huis

Finn

Met 24 zwangerschapsweken kreeg ik spontaan bloedverlies. Even ter controle naar de VK en bleek dat ik al 1,5 cm. ontsluiting had. Eenmaal in het
ziekenhuis kreeg ik prikken voor de longrijping en 5 dagen weeënremmers.

Op de 6e dag, 17.10.2016, 25.4 weken zwanger, is onze zoon Finn op de wereld gebracht middels een spoedkeizersnede ivm placenta praevia. Zijn geboorte gewicht was 810gram. Hij was zo klein, helemaal rood en zijn oortjes hadden nog geen kraakbeen. Hij kreeg kort na zijn geboorte moeite met ademhalen. Finn heeft al behoorlijk moeten vechten in zijn korte leventje: longontsteking, bloedinfectie, open ductus, een longontsteking, gaatje tussen de hartboezems, een klaplong, 5 bloedtransfusies omdat hij te weinig rode bloedcellen aanmaakte, rhinovirus (isolatie), nog een keer terug geplaatst naar de NICU om zijn ogen te laten laseren, op en af onder de phototherapie lamp gelegen, omdat zijn lever de afvalstoffen nog niet kon afbreken, 3 weken heeft hij slaapmiddel (doxapram) en morfine toegediend gekregen om hem rustig te houden, zodat hij zichzelf niet zou uitputten. Finn heeft ook een milde variant van BPD ontwikkeld, hij heeft nu al langer dan 2,5 maand zuurstof toegediend gekregen (verschillende varianten beademing, HFO(trilbeademing), Nippv, CPAP). Zijn zuurstof behoefte liep op naar de 100%, toen hij met zijn klaplong lag. Het was enorm sneu om hem zo te zien knokken.

Maar hoe ziek ons mannetje ook was, hij was vastberaden om te leven. Je wordt heen en weer geslingerd tussen gevoelens van geluk, wanhoop, angst en verdriet. Hij is nu aan het oefenen om de adem ondersteuning af te bouwen. Na 7,5 week Ronald McDonald huis en nu alweer 5 weken in het streekziekenhuis, kunnen we hopelijk zeggen dat de weg naar huis korter zal zijn dan de weg die al is afgelegd.

Dankjewel Ingrid en Stichting Earlybirds voor dit onvergetelijke moment!

Laura, mama van Finn

1. Nicole Sparla
    Nicole Sparla zegt:

Uitgenodigd door mn zus om bij deze fotosessie aanwezig te zijn. Hoe zou de fotograaf zijn en op wat voor manier zullen de foto’s gemaakt worden? Nieuwsgierig stapte ik in de auto naar het ziekenhuis. Ingrid kwam binnen en alles ging vanzelf. Ze nam 1.5 uur de tijd om foto’s te maken. Wat een super fijn mens en wat een prachtig resultaat. Wat een mooie stichting is early birds!

• Ingrid Mol-Verheijen
      Ingrid Mol-Verheijen zegt:

Wat een lieve reactie Nicole! Het was een bijzondere ochtend en het verhaal van Finn is dan ook erg bijzonder dat mag een Wonder worden genoemd!
      Genieten voor jou als tante als jouw kinderen over een tijdje met Finn kunnen spelen!

2. Wilma Festen
    Wilma Festen zegt:

Wat een vechtertje dat kleine dappere mannetje van jullie. En wat een verhaal. De hoop is er nu gelukkig weer dat Finn een grote kappe knul mag worden. Hopelijk komt er nu een tijd van genieten aan voor jullie.
    Wat een mooie foto’s en mooi mannetje ?
    Lieve groet,
    Wilma Festen

3. suzanne
    suzanne zegt:

Dag sterke Finn en dappere ouders. Ik ken jullie niet maar wil jullie veel kracht en sterkte wensen. Ons meiske is ook met 25.4 geboren. Precies dezelfde lengte qua zwangerschap. Wat een mega heftige strijd is het en wat een doorzettingsvermogen is er dan he. Dapper mannetje zet’m op en voor de sterke papa en mama, blijf dicht bij elkaar. Ik wens jullie veel geluk en gezondheid voor de toekomst.

4. Leon
    Leon zegt:

Ons dochtertje is geboren met een gewicht van 698 gram en 26 weken. Ook zij heeft in het begin moeite gehad met haar ademhaling en mochten haar na 17 weken ziekenhuis eindelijk meenemen naar huis. Helaas was het nog wel met zuurstof, maar na 6 weken thuis ging de zuurstof definitief eraf. Wat ik wil zeggen het kost geduld en energie maar het is alles dubbel en dwars waard. Nu is ze 1,5 jaar nooit ziek geweest en een super leuk meisje. En hoe vervelend z’n periode ook is het heeft ook z’n positieve kanten.

Geniet van jullie mooie ventje

5. Fronie
    Fronie zegt:

Wat een herkenbaar verhaal. Mijn zoons zijn geboren na 26 weken zwangerschap, hadden ook een milde variant BPD en hebben ook zo’n beetje alle “prematuur” problemen gehad. Hebben in totaal bijna 18 weken in het ziekenhuis gelegen, 9 weken Nicu + 9 weken streekziekenhuis. Zijn nu twee knullen van inmiddels 16 jaar! Iedereen verbaast zich altijd over hun enorme snelheid in een voetbalwedstrijd. Vooral in het begin is het een enorme rollercoaster. Nu vind ik het fijn iets te kunnen doen voor de allerkleinsten en haak daarom earlybirdjes en nicu’s.
    Ik wens jullie heel veel geluk voor de toekomst en een dikke knuffel voor Finn!

6. Laura Sparla
    Laura Sparla zegt:

Dankjulliewel voor de lieve reacties! Als alles volgens plan loopt dan kunnen wij ons vechtertje 27/01 mee naar huis nemen.
    Mama van Finn