Fenne prematuur geboren met 26 weken, Rijnstate Arnhem, tweeling, gebroken vliezen, CPAP, flesvoeding, sonde

Fenne

Op een mooie nazomerdag mocht ik een reportage in het Rijstateziekenhuis doen. Daar lag een mooi meisje te wachten met haar papa en mama.

Fenne is samen met haar zusje Yara geboren met 26 weken nadat de vliezen van Yara met 20 weken al gebroken waren. Dat was dus erg spannend en stressvol. Met 25 weken is mama opgenomen. Fenne heeft een paar dagen aan de beademing gelegen en mocht daarna over op CPAP. Zusje Yara had het erg moeilijk. Haar longetjes waren nog te weinig volgroeid. Na 15 dagen hebben papa en mama haar moeten laten gaan. Heel verdrietig en dubbel allemaal. Papa en mama hebben een mooie fotoreportage gehad van het inslapen van Yara wat ze heel waardevol vinden.

Inmiddels is Fenne steeds sterker geworden. Ze is nu 38 weken en heeft tijdens de reportage vandaag bijna een hele fles leeggedronken. Wat dronk ze krachtig! Hoewel van te voren gezegd was dat een badje er vandaag niet in zou zitten omdat ze minder energie had. Fenne had daarentegen andere plannen want tijdens het verschonen plaste ze haar bedje onder en mocht ze alsnog in bad! Heel tevreden heeft ze gebadderd, zich aan laten kleden en haar flesje gedronken. Toen was de energie wel een beetje op. Maar wat knap van haar he? En papa en mama doen het super goed, zijn zelfverzekerd en heel liefdevol naar Fenne. Nog een paar weekjes en dan mag ze mee naar huis!

Romy, Nico en Fenne, heel veel geluk samen.
Liefs, Merel

————-

Van de ouders:

Wat fijn dat Merel de Earlybirds reportage van onze dochter heeft gemaakt. Dezelfde dag ontvingen we al een aantal foto’s. En wat zagen die er geweldig mooi uit! We zijn erg trots op ons gezin, met Yara voor altijd in ons hart. We missen haar enorm.

We voelden ons erg op ons gemak met de aanwezigheid van Merel. Wat fijn dat zij deze waardevolle tijd in het ziekenhuis op een mooie manier wist vast te leggen. Hierdoor hebben we een tastbare herinnering aan een hectische periode die al 12 weken duurt. Ook voor Fenne erg leuk om deze momenten als ze groot is te kunnen zien.

Merel, hartstikke bedankt voor je tijd en inzet. Erg prettig dat een stichting als Earlybirds dit mogelijk maakt.