Fedde

Feddecoll[3]

Op 4 september ging ik wederom op pad naar het Reinier de Graaf in Delft. Ditmaal voor een reportage met Fedde. En wat een heerlijk mannetje trof ik daar aan. Zo mooi en tevreden als hij daar lag met als opvallend detail zijn haartjes. Echt zulke mooie gouden lokken. Heel bijzonder! Fedde had nog wel een sonde omdat hij nog wat extra voeding nodig had maar verder ging het al helemaal goed met hem. Toen ik er was mocht hij voor het eerst in bad en dat vond hij heerlijk. Daarna kleedde papa hem aan en mocht hij weer bij mama knuffelen. En toen: honger Glimlach Maar eerst kwam de arts nog even controleren. Goedgekeurd! En dan eindelijk eten. Tevreden viel Fedde weer in slaap. Wat een lieverd! Vandaag kreeg ik een berichtje dat Fedde op 13 september naar huis mocht. Zijn vader, moeder en grote zus genieten volop van hem. Wat een mooi en liefdevol gezin!
Veel geluk samen en liefs, Evelyne

‘Met 35 weken braken spontaan mijn vliezen. Even schrikken was dat. Onze dochter van vijf werd met 38 weken geboren, dus dit hadden we niet verwacht. Het ging allemaal heel snel en ons zoontje Fedde werd op mijn buik gelegd. Heel even maar, want hij moest meteen de couveuse in en had veel moeite met ademhalen. Even was er nog sprake van dat hij die avond nog naar een academisch ziekenhuis getransporteerd moest worden, maar gelukkig bleek dat uiteindelijk niet nodig. De volgende dag deed Fedde het al veel beter. Wat waren we blij! Fedde heeft uiteindelijk zeventien dagen in het ziekenhuis gelegen en een week na zijn geboorte kwam Evelyne hem fotograferen. Ze was heel rustig en lief en fotografeerde Fedde gewoon zoals hij was, dus geen poses die hem zouden vermoeien of andere kleertjes aan. Die dag deden we hem voor het eerst in bad en de foto’s zijn prachtig geworden. We zijn heel erg blij met deze mooie herinnering en genieten volop van ons gezinnetje!

Groetjes, Joost, Wendy, Esmee en Fedde.