Faye prematuur geboren met 24 weken en 6 dagen, drieling zwangerschap, LUMC, sonde, buidelen, CPAP, groeiachterstand

Faye

Van de fotograaf:

In het LUMC heb ik afgesproken met de ouders van Faye. Een heel klein meisje geboren met 24,6 weken. Dit lieve stel is niet alleen ouders geworden van Faye, maar ook van Jaxley en Kyara. Bevallen van een drieling met de mededeling dat Faye een groeiachterstand heeft en ze weinig kans heeft. Eigenlijk zo weinig kans dat haar levensverwachting minimaal is. De artsen staan versteld, want Faye blijkt een kleine vechter.

Helaas slaat het noodlot toe wanneer vijf dagen na hun geboorte Faye’s broertje en vier dagen erna ook haar zusje komen te overlijden. Hoe wreed kan het lot zijn. In de aanvraag voor de shoot staat dan ook aangegeven dat het belangrijk is om van kleine dappere Faye de mooie momenten vast te leggen. Daar heb ik graag mijn best voor gedaan en hoop dan ook oprecht dat de reportage een klein lichtpuntje is geweest in een donkere tijd voor de ouders van Faye.

Lieve Faye, je hebt al laten zien dat je een sterke wil hebt, je dapper bent en kunt vechten om te overleven. Hou vol en groei! Ik hoop voor jou op een mooie toekomst met je lieve, zorgzame ouders.

Lieve groet, Sonja

———————-

Van de ouders:

Na een heftige, maar bijzondere zwangerschap van een drieling ben ik bevallen op 18 oktober 2018. Drie mooie, maar extreem premature kindjes Faye, Kyara en Jaxley werden geboren. Ondanks hun achterstand qua zwangerschapsduur waren ze direct na de geboorte en de dagen erna wonderbaarlijk sterk. En bij onze kleine grote vechter Faye wordt er echt gesproken van een wonder. Faye werd namelijk niet alleen veel te vroeg geboren, maar was ook nog eens veel te klein voor haar leeftijd. Met 372gr kwam zij ter wereld, voorafgaand werd er over haar door de artsen al weinig meer gesproken, omdat haar overlevingskans nihil was. Maar tot op heden ligt deze mooie dappere meid al 6 weken te knokken in het ziekenhuis en verbaasd ze nog steeds elke dag iedereen.

Haar broertje Jaxley en zusje Kyara waren eveneens zo sterk en dapper. Alleen na 5 dagen sloeg voor Jaxley het noodlot toe. Hij werd ziek door een NEC bacterie en in een paar uur zagen wij onze prachtige zoon veranderen in een heel ziek jongetje. Die avond hebben wij afscheid moeten nemen van hem. Verslagen van verdriet, pakte we de draad weer op voor onze twee dochters. Totdat 4 dagen na Jaxley ook Kyara ziek werd door dezelfde bacterie. Ze geeft geknokt voor haar leven, maar met zo’n klein en jong lijfje is dit gewoon geen eerlijke strijd. Ook van haar hebben we op dezelfde dag van ziek worden afscheid moeten nemen.

Na al ons grote verdriet tovert onze kleine Faye toch elke dag weer een lach op ons gezicht. We hebben dan ook heel erg genoten van deze shoot en de mooie beelden die we voor altijd van Faye hebben. Op naar nog veel meer mooie plaatjes van Faye.

1. Bep van der Gun
    Bep van der Gun zegt:

Wat een zware maar ook fijne tijd is dit voor jullie, kortom een echte achtbaan van emoties. Heel veel sterkte en ik duim voor jullie dat het NECsyndroom jullie mooie, sterke Faye niet te pakken krijgt!!
    Liefs Bep

2. Ikie
    Ikie zegt:

Tranen…. wat een heftige tijd! Maar wat fijn dat kleine Faye het zo goed doet, hirr gavrn de artsen ons zoontje ook geen kans maar is hij nu een heerlijk ventje van 4 jaar.
    Heel veel sterkte en zet em op kleine kanjer je kan het!!!

3. Karin
    Karin zegt:

Ook ik lees dit met een brok in mijn keel. Onze dochter had ook weinig kans en heeft ook de infectie nec gehad. Ze is nu gezond en wel een dame van bijna 5. Voor jullie en Faye heel veel sterkte in deze moeilijke periode met mooie momenten maar ook met heel veel verdriet. Zoals ik lees is het een heel dapper dametje, een echt vechtertje..heb vertrouwen in jullie meisje. Zet hem op Faye! Je kan het!

4. Brenda
    Brenda zegt:

Bij het lezen van jullie verhaal schieten de tranen in mijn ogen. Ons zoontje is 5 jaar geleden geboren en kreeg ook het NEC virus. Hij is heel ernstig ziek geweest, artsen stonden voor een raadsel omdat hij geen prematuur was, geboren met 38,4 weken, en juist NEC bij prematuur kindjes voor komt. Gelukkig heeft onze kanjer het overleefd en is het nu een gezonde knul. Ik hoop dat Faye net zo’n sterke meid word en met heel veel liefde bij jullie op mag groeien.

5. Conny
    Conny zegt:

Wat een heftig verhaal. Ik wens jullie en vooral Faye heel veel kracht zodat jullie deze moeilijke tijd doorstaan. Ik hoopvan harte dat jullie later samen naar deze mooie foto’s kunnen kijken om te zien hoe klein Faye was. Liefs

6. Roxanne
    Roxanne zegt:

Lieve Faye en ouders. Wat een dapper meisje ben jij, ik ben er helemaal stil van. Ik wens jullie al het goede voor de toekomst. Dat je maar een hele grote meid mag worden! Zet hem op! ♡

7. Corine
    Corine zegt:

Wow, wat n verhaal…. Ik ben er stil van…

❤️

Faye is nu al super dapper en knap. Ze maakt haar papa en mama, broer en zus super trots.
    Veel, veel sterkte…
    ??

8. Monique Schaap
    Monique Schaap zegt:

Lieve lieve Faye!

Wat een ontzettend bijzonder meisje ben je, een hele sterke dappere dame! Ook hier tranen in mijn ogen, van bewondering maar ook van diepe respect voor jou, je ouders en je broer en zus. Met deze 2 lieve engeltjes naast je zijde kom jij er wel. Ze zullen je beschermen en met je meevechten in deze moeilijke tijd, de weg vinden naar je huis met papa en mama. Ze zullen altijd bij je zijn en je dragen met zoveel liefde!

Groei jij maar goed door meid, wees sterk en vecht! Dan mag je hopelijk snel met papa en mama mee!

Good luck Faye ????✨

9. Stien
    Stien zegt:

Wat een heftige periode.. tip van een preemie mom; vergeet elkaar niet en maak tijd om elkaars gevoel te begrijpen.
    Zet hem op kleine kanjer, make them even prouder! X

10. Alejandra
    Alejandra zegt:

Lieve Faye en ouders

Met tranen in mijn ogen lees ik jullie verhaal. Wat ontzettend verdrietig.

Ik wens Faye alle kracht vd wereld. Wat een sterk meisje ben je! Je kan dit!