Even voorstellen: Sylvia

Vanaf deze maand wordt de stichting aangesterkt met een team aan bloggers.
Denise, Sylvia, Maddy en Nathalie gaan jullie vanaf nu verblijden met diverse ontroerende, informatieve, persoonlijke en handige artikelen over alles wat met de stichting te maken heeft. Maar voordat ze dit doen stellen ze zich graag aan jullie voor! Met vandaag aan het woord: Sylvia van Noort.

Hallo! Mijn is Sylvia van Noort, 27 jaar oud en woon samen met mijn man in Cuijk. Op 16 maart 2016 zijn wij ouders geworden van een prachtige dochter Phileine Sofia. Ik heb een commerciële achtergrond in de sales, maar ben nu werkzaam bij een fantastische brasserie/hotel.

Phileine

Mijn zwangerschap verliep alles behalve soepel. Er waren al snel twijfels over wat er aan de hand zou zijn. 2 vaten in de navelstreng en een afwijking bij het hart, maar geen echte aanwijzing voor een syndroom. Voordat Phileine geboren is heb ik zelf 11 weken opgenomen gelegen in het UMC Radboud met een verhoogde kans op een vroeggeboorte en een placenta praevia. Ze was erg klein en had het niet gemakkelijk in mijn buik.  Toch hield ze het goed vol en is ze met 35,6 weken te vroeg geboren middels een spoedkeizersnede. Met een gewicht van 1644 gram erg klein voor de termijn. Haar start was prima maar de hobbels op de weg waren toch erg groot. Het werd een ware rollercoaster waarin we vaak overgeplaatst zijn van NICU naar Post-IC en weer terug. Wij hebben foto’s laten maken door stichting EarlyBirds en hier zijn we zo ontzettend blij mee! Na 3 maanden kreeg Phileine een longontsteking. Dit heeft haar longen zo veel schade aangedaan waardoor we op 25 juli afscheid hebben moeten nemen van onze dochter.

Wat ga ik voor jullie betekenen

Toen ik zag dat stichting Early Birds op zoek was na een blogger werd ik enthousiast. Ik wil al langer mijn verhalen delen met iedereen die daar ook maar een oor voor heeft. Want ook al is 2016 absoluut het zwaarste jaar geweest. Het is ook het allermooiste jaar geweest en het jaar waar ik het meest dankbaar voor ben.

Maar wat kan ik voor jullie betekenen:
Ik ga jullie mee nemen in mijn verhalen, stukken delen uit mijn dagboek die hopelijk herkenning zullen geven en jullie hopelijk veel steun, moed en hoop geven in moeilijke periodes want die zijn wij nooit verloren!

Tot snel,
Liefs Sylvia

1. Karin Jong
    Karin Jong zegt:

Wat heftig Sylvia! Sterkte ook komende week op de 16e…ik dacht na de eerste regels; O leuk van de week de eerste verjaardag, tot ik verder las met een brok in mijn keel…. verschrikkelijk afscheid moeten nemen van je grootste geluk…. Dapper dat je je verhalen wil gaan delen…