Eva prematuur 34 weken

Eva

Eva prematuur 34 weken

Dit is Eva. Ze was zo nieuwsgierig naar de wereld dat ze maar besloot om 6 weken eerder ter wereld te komen.
Maar wat zijn wij blij met onze mooie dochter. Het is een knokkertje vanaf het eerste moment.

Toen ze net was geboren liet ze goed van zich horen. Ze werd daarna meegenomen naar de couveuse afdeling waar ze aan de CPAP (zuurstof) ging. Even was er sprake dat ze de volgende dag aan de beademing moest en overgeplaatst zou moeten worden naar Nijmegen. Gelukkig ging het die avond beter en mochten we in Ede blijven.

De CPAP mocht na 3 dagen vervangen worden door een ‘snorretje’. Een slangetje met zuurstof wat voor de neus langs ging. Ook deze mocht al vrij snel weg en zo konden we eindelijk het gezicht van ons lieve meisje zien.

Helaas kreeg Eva krentenbaard en was haar huidje aangedaan. Hier kreeg ze antibiotica voor een na 10 dagen was haar gezichtje aardig genezen.

Voor de voeding had Eva nog een sonde. Deze trok ze er 3 keer uit en de laatste keer mocht hij eruit blijven omdat het drinken zo goed ging. Wat een geluk, de volgende dag hadden we de fotoshoot van Earlybirds gepland. Zo kon Eva zonder sonde op de foto.

We konden ons geluk niet op toen we hoorden dat Eva twee dagen later mee naar huis mocht. Eindelijk konden we thuis een gezinnetje gaan vormen.