Edith prematuur geboren

Edith

Edith prematuur geboren

Van de fotograaf:

Lieve Edith, Wat een prachtig klein en sterk meisje ben jij! Ik had de eer om jou, samen met je lieve papa en mama, te ontmoeten. Je bent net als ik geboren op 19 september, dat is bijzonder. Ik heb de liefdevolle momenten tussen jullie vast mogen leggen op beeld. Tijdens de reportage werd je ook gewogen, gemeten, verschoond en je mocht heerlijk op mama haar borst liggen.

Lieve Edith, je hebt misschien nog een lange weg te gaan, maar je hebt al laten zien dat je al heel sterk bent. Je hebt een lieve broer die wacht op jouw thuiskomst. Maar eerst goed groeien en nog sterker worden lieve meid. Ik wens jou samen met papa, mama en je grote broer een hele mooie toekomst toe met veel liefde, geluk en gezondheid.

Liefs, Mariska Brouns

Van de ouders:

Edith is geboren met 25 weken en 5 dagen. Dat is natuurlijk veel te vroeg, maar gelukkig had ze voor de termijn een goed gewicht van 940 gram en bleek het een hele sterkte en temperamentvolle dame te zijn. Al na twee dagen mocht ze van de beademing af en binnen twee weken had ze geen infuusjes meer.

De afgelopen weken is Edith heel hard bezig geweest met groeien en gelukkig is ze al bijna in gewicht verdubbeld. Ze weet het ook al heel erg goed als papa en mama aan haar bedje komen, ze gaat dan meteen geluidjes maken. Ook de zusters vinden haar leuk, omdat ze al zo’n eigen willetje heeft en goed het goed kan laten merken als ze het ergens niet mee eens is.

Zowel Edith als papa en mama vinden het heerlijk om elke dag uren met haar te buidelen. Edith wordt vaak al een beetje wild als ze merkt dat we haar gereed maken om uit haar bedje te halen. Zodra haar lijfje dan onze borst raakt, ligt ze zo stil als een struik en valt ze in een diepe slaap. Deze slaap is vaak zo diep, dat ze in het begin dikwijls even helemaal vergeet om te ademen. We kriebelen haar dan even over haar rugje en dan is ze snel weer terug.

Papa en mama zijn ongelofelijk trots op haar hoe goed ze het doet. Haar naam betekent “Strijdster voor het erfgoed” en ze heeft laten zien dat ze als strijder haar naam eer aan doet. Haar uitgerekende datum was rond de Kerst en we hopen stiekem al een beetje dat we ons kleine sterke meisje rond deze tijd mee naar huis mogen nemen.

1. ANNELIES BUTTER
    ANNELIES BUTTER zegt:

Wat een mooie en lieve woorden. Hier sluit oma zich helemaal bij aan.
    Oma is ongelooflijk trots op haar kleine meisje en is iedere keer heel blij om bij haar op bezoek te komen.
    Ook kan ik niet wachten tot deze kanjer naar huis mag!

2. Conny
    Conny zegt:

Wat een prachtige foto’s, een mooie herinnering voor later. Edith is een sterk kindje. Wij hopen op een Kerst thuis bij je lieve papa en mama en grote broer. Liefs Conny

3. Glenda
    Glenda zegt:

Lieverds,
    Wat een mooie bijzondere foto’s van jullie mooie, sterke Edith. Jullie mogen trots zijn op elkaar. Wat een mooi cadeau zal het zijn wanneer ze met kerst naar huis mag. Wij hopen heel hard met jullie mee. Veel liefs Glenda

4. Tracie
    Tracie zegt:

She does her name honor.
    Amazing how strong and determined this little girl is to be here!
    This is one proud and happy Grandmother.
    She couldn’t be more welcome than into her family.
    Proud and full of love for all of them.

5. Annemarie
    Annemarie zegt:

Prachtige, liefdevolle foto’s! En wat fijn dat het zo goed gaat met Edith en geweldig voor haar dat ze bij zulke geduldige, lieve ouders is geboren. Geen betere plek om zich goed te kunnen ontwikkelen tot een sterke meid!

6. Glenn
    Glenn zegt:

Lieve Edith,

Je bent nog zo klein en toch al z’n grote vechter.
    Dat is een geweldige eigenschap, houd dat vol zodat je lekker met papa en mama en je broer mee naar huis mag om heerlijk vertroeteld te worden.

Veel liefs,
    Glenn

7. Naära
    Naära zegt:

Wow, wat een knapperd, zo sterk. Heel herkenbaar, 3 dgn later, exact hetzelfde termijn alleen dan 7 jaar geleden. Het zijn zulke sterke dappere kinderen!