D´jaynairo prematuur geboren met 33 weken en 6 dagen, St. Anna ziekenhuis, spoedkeizersnede

D’jaynairo

Van de fotografe:

Dit is kleine D´jaynairo. Ik mocht hem fotograferen op zondag 12 mei 2019 in het Sint Anna Ziekenhuis van Geldrop, samen met zijn mama en papa.

Tijdens de zwangerschap van zijn mama waren er al problemen met de placenta. Maar in de nacht van 27 op 28 mei ging het helemaal mis. Gelukkig wonen mama en papa heel dicht bij het ziekenhuis en werd D´jaynairo binnen 1 uur geboren met een spoedkeizersnede na 33 weken en 6 dagen zwangerschap. Terwijl D´jaynairo het al vanaf het begin super goed deed, leed zijn mama teveel bloedverlies.

Tijdens de reportage mocht Dáynairo heerlijk in badje. Zijn mama en papa waren een super team. Dat zal ook wel noodzakelijk zijn met thuis nog 2 kleine broertjes en 2 kleine zusjes. Een prachtig jong gezin heb ik mogen ontmoeten. Mogen de beelden een mooie herinnering voor hun zijn. Ik wens jullie zeventjes alle geluk van de wereld!

Een warme groet van Ines van Megen-Thijssen.

—————–

Van de ouders:

Na maanden met veel bloedingen door een hematoom en ziekenhuis bezoeken, leek het de laatste 2 maanden heel goed te gaan, geen bloedingen meer, ons mannetje groeide goed en het hematoom was bijna weg. Dus mochten we weer terug onder controle bij de verloskundige, totdat ik op zondag 28 april ineens een heftige bloeding kreeg en een kei harde buik. Dus hebben we meteen de verloskundige gebeld die er gelukkig binnen 5 minuten was. Samen zijn we gelijk doorgereden naar het ziekenhuis omdat het wel duidelijk was dat er iets niet goed was… aangekomen in het ziekenhuis kregen we een echo en alvast een infuus. Meteen werd duidelijk dat de placenta aan het loslaten was. Gelukkig was papa net op tijd(hij moest nog even 10 minuutjes wachten op de oppas voor onze andere kinderen), want we moesten meteen door naar de operatiekamer voor een spoedkeizersnede na 33 weken en 6 dagen.

Het ging gelukkig meteen heel goed met ons kleine mannetje. Alles ging zo snel, dat zelfs nu we thuis zijn, we nog steeds niet helemaal beseffen wat er allemaal gebeurd is. Maar gelukkig hebben we dankzij Ines van Megen-Thijssen van Stichting Earlybirds hele mooie foto’s en kunnen we op die manier nog altijd terug kijken op deze heftige periode.