Dilan prematuur geboren met 31 weken en 1 dag, ontsluiting, gebroken vliezen, infectie, CPAP, lichttherapie, antobiotica

Dilan

‘Op 11-11-2016 om 23:18 uur zijn we onverwacht ouders geworden van onze zoon Dilan na een zwangerschap van 31 weken en 1 dag. Dit was onverwacht, omdat we in de middag nog een echo bij de verloskundige hadden gehad en alles in orde was. Hij was wel wat ingedaald maar daar maakten we ons geen zorgen over.

In de avond krijgt Chantal veel last van hevige pijn en besluit daarom even te gaan slapen. Echter blijft de pijn aanhouden, is de verloskundige gebeld en komt er ineens regelmaat in. Voor we het weten zijn we met de verloskundige onderweg naar het ziekenhuis, omdat Chantal al ruim 6 cm ontsluiting heeft.  Eenmaal in het Jeroen Bosch ziekenhuis wordt besloten om ons naar het Medisch Centrum in Veldhoven te vervoeren, omdat hier de beste zorg kan worden verleend. Bij de lift in het Jeroen Bosch Ziekenhuis breken de vliezen en komen de persweeën opgang. Eenmaal in Veldhoven aangekomen duurt de bevalling maximaal een kwartier en wordt onze zoon geboren. Karel is net op tijd, zodat ook hij de bevalling mee kan maken.

Dilan had een goede start, kon al snel zelfstandig ademhalen waardoor we na een drietal dagen terug konden naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Helaas krijgt hij na de verhuizing een infectie waardoor hij snel achteruit gaat en de CPAP en de lichttherapie weer gestart moeten worden. Na 7 dagen antibiotica knapt hij snel op en laat goed van zich horen.
Tijdens de photoshoot is Dilan 34 weken en is het een sterk mannetje met een eigen willetje. Helaas is hij tijdens de photoshoot niet zo actief als normaal, achteraf blijkt hij net verkouden te zijn geworden. Ondanks dat hij zijn mooie ogen niet open heeft gedaan zijn we ontzettend blij met de mooie foto’s die gemaakt zijn door Marcella en kijken we uit naar nog vele mooie momenten’.