Daphne

collage Daphne

Op een mooie pinksterdag…Soms gaan dingen anders dan gedacht. Je werd pas in juli verwacht, maar je had geen zin om langer te wachten. Het was 1e pinksterdag en het was prachtig weer. Mama had buiten zitten lezen en wilde naar binnen lopen. Maar voordat zij naar binnen kon stappen braken haar vliezen. Dat mocht helemaal niet. Je was pas 33 weken. We hebben de verloskundige gebeld en die wees ons direct door naar het ziekenhuis. Daar aangekomen werden mama en jij direct onderzocht. Mama moest aan het infuus en mocht geen stap meer zetten. Door middel van volledige bedrust werd geprobeerd je nog zo lang mogelijk in mama’s buik te houden.
Toen ze jou bekeken, zagen ze al snel dat je dwars lag. En zonder voldoende vruchtwater betekende dit dat je ook niet meer ging draaien. Een keizersnede ging het dus sowieso worden. Na een redelijk rustige middag en avond werd de buik van mama tegen het eind van de avond erg onrustig. Zo onrustig dat er werd besloten je meteen te gaan halen. En toen ging het snel. Op 2e pinksterdag (nota bene de dag waarop er als verrassing een babyshower voor mama was gepland) om 01:37 werd je geboren. Zo klein, maar meteen al zo sterk. Daarna lijkt ons leven even op een achtbaan. We worden heen en weer geslingerd en alles gaat zo snel. Je moest goed in de gaten worden gehouden en je had nog hulp nodig om op temperatuur te blijven. De eerste tijd lag je daarom in de couveuse. Maar wat deed je het goed. Elke dag een stukje beter. Nu twee weken later lig je lekker in een wiegje en ben je net van de monitor af. Nu moet je vooral goed leren drinken en natuurlijk nog sterker worden dan dat je al bent.Wat zijn wij trots onze lieve Daphne! We hopen dat je snel met ons mee naar huis mag! Papa en mama
——
Van de fotograaf…..
Vandaag mocht ik op bezoek bij Daphne en haar papa en mama. Een weekje geleden kwam Daphne als grote verrassing ineens ter wereld met 33 weken. Een lief klein meisje van inmiddels 4 pond. Daphne mocht in bad toen ik binnenkwam, dus m’n camera heb ik gelijk tevoorschijn gehaald! Papa deed zijn kleine meisje voor het eerst in bad met wat hulp van mama en de zuster. Dat ging allemaal prima! Daarna lekker afgedroogd en aangekleed door mama, om vervolgens lekker wat te drinken. Het badje en het flesje waren zo vermoeiend dat Daphne daarna heerlijk heeft geslapen terwijl papa en mama nog even met haar knuffelden. Kleine meid; groei maar lekker door dan mag je snel een paar straatjes verder in je eigen bedje slapen!Groetjes! Rosanne Luimes
  1. Juliette
    Juliette zegt:

Dat Daphne een sterke, pittige meid is heeft ze vanaf het begin al laten zien. En dat bleek ook wel weer toen ze na 2,5 week, op de dag dat ik 36 weken zwanger zou zijn, al met ons mee naar huis mocht! Wat fijn dat we thuis van haar kunnen genieten!
    Wij zijn heel blij met de fotoreportage die Earlybirds mogelijk heeft gemaakt. Wat een mooi initiatief! En we willen Rosanne enorm bedanken voor de super mooie foto’s die ze gemaakt heeft van onze kleine meid!