Daan

Van de ouders
Welkom op de wereld lieve Daan!
9 weken te vroeg is onze sterke en mooie zoon, Johannes Daniël van de Korput, te wereld gekomen in het Erasmus Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. 15 december om 12:49 maakte hij ons vader en moeder en klappen we uit elkaar van liefde en trots.
4 dagen eerder braken onverwacht mijn vliezen op mijn werk toen ik met een solllicitant aan het afronden was. Als een raket ben ik naar huis gereden waar al snel de verloskundige kwam. Die constateerde al snel gebroken vliezen dus hop, wij naar het ziekenhuis in Dordrecht. Gezien het termijn van de zwangerschap (30+4) werden we vrij snel doorverwezen naar het Erasmus Sophia Kinderziekenhuis aangezien ze hier veel kennis en kunde in huis hebben van vroeg geboorte. Wat volgde was een spannende tijd vol onderzoek en het slikken van medicatie als wee remmers, antibiotica en longrijpers.
We deden er alles aan om hem zo lang als mogelijk was nog veilig in mijn buik te houden. Vrijdag 15-12 had hij er genoeg van, hij wilde eruit. Na een voor mij onrustige nacht met een wat zeurende pijn constateerde de medici ineens 7cm ontsluiting en werd ons verteld dat hij die dag geboren zou worden. Na een vrij korte en rustige bevalling was Daan er en mocht hij zelfs nog even bij mij op de borst. Hierna werd hij goed onderzocht en mocht zijn vader hier gelukkig bij zijn. Via FaceTime keek ik mee en zag ik al hoe sterk hij was en hoe goed ze voor hem zorgden. Daan is naar de couveuse IC gegaan en we zijn na 4 dagen overgeplaatst naar Dordrecht. Voor zijn termijn had je een goede start, ook al ben je echt nog een mini mens. Inmiddels zijn we alweer een week thuis en ook hier doet hij het super! Het is een vechtertje met een eigen wil. Wanneer het hem niet zint laat hij dit goed weten.
We houden nu al heel veel van jou!
Daantje, onze wereldkampioen!  Ineens was je daar, ook al was je er al de hele tijd. Je bent nu al zo geliefd en niet meer weg te denken uit ons leven. Neem je tijd en groei maar uit tot wie je bent.