Chelsey

Van de fotograaf:

Op 13 september 2021 mocht ik eindelijk voor de eerste keer weer op pad voor Stichting Earlybirds. Ik had een paar dagen eerder een oproepje gekregen voor een klein meisje dat met 35 weken geboren was in het MMC te Veldhoven. Ik mailde de moeder dat ik die maandag erop langs kon komen voor de reportage waarop moeder antwoordde: Ja graag, als we er dan nog zijn. Dus de shoot werd ingepland en moeder zou mij nog laten weten of het door kon gaan. Gelukkig was dat het geval. Maandagochtend zou de kinderarts nog langs komen om te kijken hoe het ging met de kleine Chelsey waarna er besloten werd dat ze naar huis mocht. Gelukkig had ik al lekker vroeg (9.30 uur) met moeder afgesproken zodat ik nog de foto’s kon maken voordat zij later die dag naar huis mocht gaan.

Eenmaal in het ziekenhuis was het eerst een heel eind lopen. Door de route die je ivm corona moest aanhouden mag je voor de neonatologie afdeling eerst het hele ziekenhuis door voordat je er bent. Na de wandeling door het ziekenhuis kwam ik aan op het kamertje van Chelsey. Moeder zat met haar op bed en was haar een flesje aan het geven. Deze was nog niet helemaal op maar Chelsey was al lekker in slaap gevallen.

Moeder vertelde mij dat ze met 34 weken was opgenomen i.v.m. zwangerschapsvergiftiging en dat dat ook de reden was dat Chelsey eerder moest komen. Na een week in het ziekenhuis werd ze dan toch echt met een termijn van 35 weken geboren. Een heel klein perfect mooi meisje genaamd Chelsey. Ze woog 2710 gram bij de geboorte en toen ik er was zat ze al bijna op haar geboortegewicht!

Moeder had voor al het bezoek een hele leuke bloem gemaakt als bedankje met de naam en een heel klein jurkje eraan. Super schattig! Chelsey had een pakje aan van haar tante met daarop born in 2021. Na een tijdje wilde moeder toch nog wat anders aandoen bij haar aangezien het pakje een beetje te krap was. Fijn voor mij, want zo kon ik wat meer variërende beelden maken voor de herinnering aan hun ziekenhuisperiode.

Chelsey kreeg een super leuk oudroze pakje aan dat moeder van een zeer goede vriendin had gekregen en die stond haar heel erg goed. Na het omkleden had ze toch weer wat honger en mocht ze de fles nog even leeg drinken. Dat deed ze met het grootste gemak. Ik kon duidelijk zien dat Chelsey er helemaal klaar voor was om naar huis te gaan. Eindelijk als gezin allemaal bij elkaar! Papa, mama, Chelsey en haar grote broer!

Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met dit mooie meisje en haar liefde volle ouders en stoere broer die nu ook eindelijk weer met mama kan knuffelen!

Moeder vertelt:

Inmiddels is Chelsey 3 weken oud. Ze weegt 3210 gram en doet het echt heel goed. Ze is ontzettend tevreden en haar grote broer is enorm trots. Hij knuffelt, aait, zorgt, kletst met zijn zusje en hij helpt mij ook graag mee. Luiertjes weggooien, flesje vast houden, spuugdoekje pakken, muziekje aan als ze even huilt of een tutje geven. Wat is dit genieten het voelt echt als een groot rijkdom. Met mij gaat het elke dag een beetje beter. Zodra het te druk word, dan voel ik me niet lekker en wil ik me het liefste terug trekken……dus we doen heel rustig aan met bezoek en de tijden daarvan. Alles op zijn tijd, de onverwachte opname heeft nogal impact op ons als gezin gemaakt en zeker op onze zoon. Dus even alle tijd voor elkaar nu……

Alles komt goed❤