Cas & Sem prematuur geboren met 32 weken, monochoriale diamniotische tweeling, longrijping, weeenremmers, NORO-virus

Cas & Sem

Zwanger! Eindelijk! En op 10 mei van dit jaar kregen we onze eerste echo bij de verloskundige. Een spannend moment dat voor ons nog een grote verassing zorgde! In plaats van één baby zouden we ouders worden van twee kindjes! Gevoelsmatig hadden we hier een klein beetje rekening mee gehouden omdat tweelingen in beide families voorkomen. We namen afscheid van de verloskundige omdat vanaf dat moment alle controles in het ziekenhuis zouden plaatsvinden.

Ik was in verwachting van, let op, een ‘monochoriale diamniotische tweeling’. De tweeling deelt dus samen één placenta maar hebben wel iedere een eigen vruchtzak. Men maakte ons wel meteen duidelijk dat deze zwangerschap extra risico’s met zich mee kon brengen dus we werden goed in de gaten gehouden. Men kon ons verblijden met het nieuws dat we twee jongens mochten verwelkomen.

Omdat de gynaecoloog bij 23 weken vreesde dat er voortekenen waren van een vroeggeboorte, ik had last van mijn buik, kreeg ik in het Isalaziekenhuis in Zwolle longrijping toegediend. Na een week in het ziekenhuis mocht ik niet meer werken en moest het rustig aan doen. Mijn schoonzusje verraste mij 2 oktober met een superleuke babyshower. Samen met familie en dierbare vriendinnen werd ik die middag op een geweldige manier ‘voorbereid’ op de geboorte van onze kereltjes!

Echter een paar dagen later voelde ik mij ontzettend ziek. Ik was 31 weken zwanger en na een paar testen in het ziekenhuis van Almelo bleek dat ik het NORO-virus had opgelopen. Deze zeer besmettelijke buikgriep zorgde ervoor dat ik vaak moest braken en daardoor veel vocht verloor. Ik moest aan het infuus en kreeg tevens weeënremmers toegediend. Door al het braken was waarschijnlijk mijn baarmoeder geprikkeld.

De zwangerschap was nog geen 32 weken. Daarom werd ik met zwaailicht en sirene door de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle waar ik uiteindelijk beviel van onze prachtige mannen Cas en Sem. We mochten na een paar dagen met z’n allen weer terug naar het ziekenhuis in Almelo. Daar hebben wij, mijn vriend Ruben, de tweeling en ik, nog vijf weken genoten van perfecte ‘gezinsgerichte’ zorg. Een vroeggeboorte is een hele heftige en spannende gebeurtenis en op deze wijze konden wij onze kinderen op een intense en geruststellende wijze leren kennen en verzorgen.

Inmiddels zijn we een paar weken allemaal thuis. De verzorging is intensief maar de jongens doen het ontzettend goed. Wij zijn heel dankbaar voor de goede verzorging en ondersteuning die we hebben mogen ontvangen in Almelo op de afdeling 6 noord en gaan de toekomst vol vertrouwen tegemoet!

Ook gaat onze dank uit naar Juliantien die middels deze bijzonder mooie stichting onze kerels prachtig op de foto heeft gezet!!

1. Chantal
    Chantal zegt:

Wat een mooie foto’s het geluk spat er van af! Ruben en Femke, van harte gefeliciteerd met deze twee ontzettende lieve en mooie mannetjes!
    Liefs Chantal

2. inge
    inge zegt:

He femke en ruben….wat een verhaal ..gelukkig met een happy end…heel veel geluk voor jullie allemaal..liefs inge ( oudcollega van femke)

3. Françoise
    Françoise zegt:

Heel veel geluk met jullie zoontjes, fijn om te lezen dat jullie nu thuis genieten! Wij hebben ook een tweeling die Cas en Sem heten, hoe leuk om te lezen dat jullie ook voor deze combinatie hebben gekozen!?

4. Jolanda soer-veldman
    Jolanda soer-veldman zegt:

Wat een mooie mannetjes.ja de afdeling is geweldig in almelo.wij hebben 3-8-2016 is onze zoon geboren na een zwangerschap van 31weken en 3 dagen. Ook wij zijn eerst in almelo begonnen en met loeiende sirene overgebracht naar zwolle.
    Wij zijn een week in Zwolle geweest en 3 weken in almelo.en kijk met veel plezier terug op de tijd in almelo.

Ons mannetje doet het nu geweldig.