Cas prematuur geboren met 31 weken, gebroken vliezen, WKZ, NICU

Cas

Cas prematuur geboren met 31 weken, gebroken vliezen, WKZ, NICU
26 augustus mag ik op pad voor Earlybirds! In het Hofpoort ziekenhuis ligt Cas. Cas is geboren met 31 weken. Het was nog even spannend of de fotosessie door kon gaan want Cas doet het zo goed dat hij misschien al naar huis mocht, daardoor vervroegen we de fotosessie zo dat ik nog foto’s kan maken.

Ik ontmoet ouders in de hal van het ziekenhuis en samen lopen wij naar de afdeling. Cas ligt inmiddels al in een wiegje en heeft al vele mijlpalen in zijn leventje gehad! Op de sonde na als ondersteuning voor de voeding heeft hij verder geen snoertjes meer. Cas word verzorgt door mama, krijgt schone kleertjes aan en mag daarna proberen te drinken aan de borst. Vandaag voelt Cas dat het anders is want hij heeft er geen zin in. Het flesje bied uitkomst en even later ligt Cas heerlijk bij papa te drinken.

Ik wens jullie heel veel geluk met Cas!

********************************************************
Verhaal van Ouders:

In de nacht van 11 juli 2016 braken mijn vliezen en verloor ik plots een hoop vruchtwater. Ik was op dat moment 30 weken zwanger. Mijn zwangerschap verliep tot dat moment heel voorspoedig. Ik dacht er dan ook niet aan dat het vruchtwater zou kunnen zijn. Uiteindelijk bleek dat wel het geval.

Ik werd meteen opgenomen in het WKZ en na enkele spannende dagen werd na 31 weken zwangerschap op 17 juli 2016 om 16.31 uur onze zoon Cas geboren. De bevalling zelf ging razendsnel. Cas werd vervolgens heel even op mijn buik gelegd en daarna naar de NICU gebracht. Daar heeft hij een week gelegen. Iedere dag kregen wij positieve berichten van de verpleegsters over Cas. Dat gaf ons veel moed en ook hoop op een goede afloop.

Na een week in het WKZ is Cas naar het ziekenhuis Zuwe Hofpoort in Woerden overgebracht. Ook daar werd Cas ontzettend goed verzorgd en voelden wij ons erg op ons gemak. Ons goede gevoel werd door Cas kracht bijgezet door telkens heel mooie stappen in de goede richting te zetten. Op 28 augustus 2016 is Cas uit het ziekenhuis in Woerden ontslagen en mocht hij eindelijk (na 6 weken) mee naar huis.

Een paar dagen voor zijn ontslag kwam Lianne foto’s van ons maken. Wij zijn daar ontzettend blij mee. De foto’s vormen een mooie herinnering aan een heftige maar ook heel bijzonder periode in het nog prille leven van Cas.

1 antwoord
  1. Oma Nel
    Oma Nel zegt:

Lieve Cas! Als je eens wist HÓE welkom je was! Misschien wist je dat stiekem ook , vandaar dat je zo vroeg kwam!We hielden al van je voordat je werd geboren , dat is alleen maar meer geworden! Oma Nel is trots op jou en op je mama en papa! Jij bent Super Cas en zij zijn Super ouders! Dikke knuffel vóór jullie 3tjes