Cas prematuur geboren 27 weken vie curi venlo

Cas

Cas prematuur geboren 27 weken vie curi venlo

Voor het eerst op pad voor stichting Early Birds. Wat een geweldig initiatief. Voor het eerst een babytje fotograferen welke niet geposeerd wordt. Maar zo natuurlijk mogelijk wordt gefotografeerd bij de alledaagse dingen.

Voor deze shoot mocht ik naar Venlo, naar het nieuwe geboortecentrum bij het VieCuri ziekenhuis. (Wauw wat is het hier mooi gemaakt om het zo comfortabel mogelijk te maken voor de ouders in deze moeilijke tijd!). Nadat ik me had aangemeld bij bouwlaag 3 couveusesuite 1 ontmoette ik de papa en mama van Cas. Al snel zag ik Cas in zijn bedje liggen. Een mooi manneke welke was geboren na 27 weken, met een gewicht van 687 gram en een lengte van 31,5 cm. Cas had zijn zwaarste tijd er gelukkig opzitten. Hij was al verhuisd van Maastricht naar Venlo en de slangetjes waren al uit zijn neusje verdwenen. Hij had enkel nog verschillende plakkertjes op zijn lichaam.

Tijdens de reportage kreeg Cas de fles en mocht hij fijn badderen! De ouders van Cas waren erg aardig en open, ik heb verschillende foto’s gezien en verhalen gehoord van Cas zijn eerste weken. Wat een kanjer! Nu ruim 2 maanden later is het tijd voor Cas om naar huis te gaan.

Geniet van jullie gezin en bedankt voor deze bijzondere shoot!

Liefs Milou

******

De ouders:

Ik werd met 27/2 weken opgenomen in VieCuri te Venlo, omdat Cas onrustig bleef in mijn buik werd ik over geplaatst naar Maastricht. Daar is hij geboren op 15/6/15, vanaf het begin is het gelukkig goed gegaan met hem. En werden Cas en mama overgeplaatst op 16/8 naar Venlo. En op 31/8 dus naar huis.

De shoot van Earlybirds vond plaats in Venlo in het geboortecentrum. Ook voor de fotografe een primeur. Milou was voor het eerst in het nieuwe geboortecentrum en was voor het eerst aan de slag voor de stichting Earlybirds. Milou heeft ons gewoon gevolgd tijdens de normale routine in het ziekenhuis en geluisterd naar ons verhaal. Tussendoor knipte ze foto’s. Niet geposeerd maar gewoon tijdens het bezoek. Wij waarderen haar bezoek en het werk van Earlybirds. Het was een heel prettig bezoek, dank daarvoor.

Stefan en Lia

1 antwoord
  1. Ine
    Ine zegt:

Een bekend gezichtje! Kleine cas!
    Wat is hij gegroeid!! Wat een knap kereltje!
    En jullie zijn thuis lees ik, fantastisch nieuws!
    Geniet volop thuis en hopelijk tot weerziens!

Liefs, Ine
    Verpl Nicu-Azm