Cas

Hoe waardevol ons werk als Stichting Earlybirds is voor ouders van een earlybirdje ervaar ik weer even als ik kennis heb gemaakt met Claudia en Patrick. Want na hele spannende weken is er even iets anders, iets positiefs en een moment van samen alleen maar even genieten.

Wanneer bij de 20 weken echo blijkt dat er sprake is van een voorliggende placenta doen ze er eerst nog redelijk luchtig over. Kan nog optrekken, beetje bloedverlies….
Maar het verhaal wordt naarmate de weken vorderen wel ernstiger, want er kan nogal wat mis gaan. Vanaf 26 weken ligt Claudia al met flinke bloedingen en allerlei andere klachten in het ziekenhuis en is het spannend. Wanneer Cas het met 34 weken ook echt niet meer fijn heeft in de buik, wordt besloten tot een spoedkeizersnede. Vanaf week 29 was het dagelijks spannend, maar die extra weken in mama’s buik hebben hem wel dat extra gegeven. Hij hoeft niet aan de zuurstof of andere dingen en op de sondevoeding na, is hij slangetjesvrij. Na drie dagen mogen ze van het Radboud naar het ziekenhuis in Arnhem. Dit is ontzettend fijn, want een eigen kamer, waar ze eventueel samen kunnen slapen en heel dichtbij hun eigen huis. En dat is fijn omdat er thuis een lieve witte herder met smart op zijn baasjes zit te wachten.

Cas mag in bad en je ziet hem en ouders genieten, totale ontspanning, Ondertussen pruttelen zijn darmen wat en wanneer hij net schoon is, kunnen ze bijna weer opnieuw beginnen. Cas drinkt in rap tempo zijn fles leeg en mag daarna lekker bij papa en mama buidelen. Lieve Cas, ik hoop dat je elke fles zo leegdrinkt, zodat je heerlijk zonder sonde mee kan met papa en mama naar huis. Naar je nieuwe maatje die vast supergek met je zal zijn.