Bob en Duuk prematuur geboren 29 weken keizersnede bloedingen

Bob & Duuk

Bob en Duuk prematuur geboren

Op een van de laatste dagen van de zomervakantie was ik op bezoek bij Bob & Duuk in het JKZ in
De Haag. Grote zus Jule was er ook bij, speciaal voor de foto’s. De jongens zijn met 29+2 weken via een keizersnede ter wereld gekomen in het LUMC. Al snel mochten ze gelukkig wat dichter in de buurt van huis komen, aangezien een ritje naar Leiden toch best veel tijd kost als je in het Westland woont.

Beide jongens doen het gelukkig super, alleen Bob slaapt nog even in een couveuse omdat zo’n grote verhuizing van Leiden naar Den haag je op zo’n leeftijd nou eenmaal niet in de koude kleren gaat zitten. Er werd vandaag gebuideld bij zowel mama als papa, zo kon grote zus Jule haar kleine broertjes nu ook lekker van dichtbij zien. Wat een zoete mannetjes, ze gaven geen kik. Ik zag ze zichtbaar genieten van het buidelen.

Lieve Bob en Duuk, ik hoop dat jullie snel aansterken en spoedig naar jullie mooie nieuwe huis mogen vertrekken samen met papa, mama en Jule!

Lieve groet,
Sascha Borst

*************

De ouders:

Al na 12 weken zwangerschap begonnen de eerste bloedingen, soms maar een beetje en soms heel veel. Wat hebben we (vooral mama) vaak gedacht dat het toch alsnog mis zou zijn met onze 2 kindjes. Gelukkig was papa heel positief en bleef hij zeggen dat alles goed ging komen.

Met de 20 weken echo hoorden we dat er 2 jongens op komst waren en dat alles er goed uit zag. Wat waren we blij en stiekem hoop je dan toch nog dat misschien de rest van de zwangerschap zonder zorgen mag verlopen. Helaas was dit niet het geval en bleven de bloedingen komen en gaan. Soms ging het weer even goed maar er zat nooit langer als 2 weken tussen. Na de 22 weken werd het dan ook logeren in het ziekenhuis, elke keer als het weer zo ver was. Zelfs de dag dat we gingen tekenen bij de notaris voor de sleutel van ons nieuwe huis. Snel een handtekening zetten om vervolgens snel weer naar het ziekenhuis te gaan. Gelukkig hadden we veel lieve familie en vrienden om ons heen die ons onwijs geholpen hebben om binnen twee en halve week te verhuizen terwijl mama in het ziekenhuis lag. Het was een pittige en spannende tijd maar gelukkig groeiden onze stoere mannen goed en leken ze geen last te hebben van de bloedingen.

Op 15 juli rond 2:30 ‘s nachts in het ziekenhuis braken de vliezen met 29 weken en 2 dagen. Bijna bij de 30 weken: “nee, nu kan het nog niet hoor!” Snel weeënremmers en aan de ctg. “Nou volgens mij ga ik gewoon bevallen” zei mama. Papa kwam snel naar het zieken huis toen leek het nog even rustig te worden. Toch maar voor de zekerheid naar het LUMC Leiden om 5:30. In de ambulance was alles nog rustig maar eenmaal op de verloskamers zetten de weeën door en omdat de mannen in stuit lagen en mama ook koorts begon te krijgen gingen we om even voor 9 uur naar de OK voor een keizersnede. Om 9:18 werd Bob geboren met 1400 gram en om 9:22 Duuk met 1200 gram. Wat was het spannend maar gelukkig hadden beide mannen een redelijk goede start!

Na anderhalve week mochten we al naar het JKZ in Den Haag. Heel fijn dat we ze nu op 10 minuten afstand hebben. De verhuizing heeft wel veel van de jongens gevraagd maar gelukkig gaan ze in mooie stapjes vooruit ze zijn op dit moment een maand oud en 34 weken jong. Toch blijft het spannend omdat ze nog best kwetsbaar zijn. We zijn heel trots op onze mannen en vooral op hun grote zus Jule die supertrots is en het zo onwijs goed gedaan heeft afgelopen tijd! En wat fijn om zulke lieve mensen om ons heen te hebben want zonder hun hulp hadden we het niet zo kunnen doen!

Wat vonden wij het fijn dat Sacha op 15 augustus foto’s kwam maken van ons gezin toen de jongens precies een maand oud waren. Wij konden gewoon ons ding doen en voelde ons gelijk op ons gemak met Sacha erbij. Het was gewoon zoals wij altijd doen bij de jongens en heel fijn dat er ook aandacht was voor Jule. Sacha, onwijs bedankt en wat super dat je dit doet.

Liefs Bart, Peggy, Jule, Bob en Duuk.

1. Nel
    Nel zegt:

Lieve bart en peggy en grote zus jule wat zullen jullie super trots zijn op duuk en bob ik hoop ze gauw in het echt te zien heel veel geluk gefeliciteerd jan en nel olierook

2. Stien mulder
    Stien mulder zegt:

Wauw..mooi geschreven en wat mogen jullie trots zijn op jezelf hoe jullie deze periode hebben doorstaan en hoe jullie het nu doen. Wij als opa en oma zijn onwijs trots op de stoere mannen en grote zus maar vooral trots op de ouders, respect hoe jullie hier mee om gaan!
    En Earlybirds. ..wat super mooi dat jullie je zo inzetten voor de ouders en hun te vroeg geboren kindertjes….mooi!

3. Vera van Veen
    Vera van Veen zegt:

Zo intens en ontroerend geschreven.
    Een ‘God’s’ geschenk een tweeling.
    Zo fijn om te lezen dat iedereen zijn of haar steentje heeft bij gedragen, wat een rijkdom met zoveel lieve mensen om je heen.