Bo

Op 20 februari was ik bij de kleine Bo in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in ‘s-Hertogenbosch. Ze is geboren op 21 januari met 34 weken en woog toen 1860 gram.

Ook broer Max werd anderhalf jaar geleden veel te vroeg geboren, dus voor ouders bekend terrein. Daarom wilde ze erg graag dat iemand van de Stichting Earlybirds deze spannende tijd kwam vastleggen.

In het begin verliep alles, op wat kleine ademhalingsprobleempjes na, voorspoedig. Tot ze een bacteriële infectie in haar bloed opliep. Een week van behandelen volgde en gelukkig knapte ze goed op. Helaas ging het na een paar hele goede dagen ineens wéér mis. Ze zag grauw, was prikkelbaar en huilde veel. Uit alle onderzoeken die volgden bleek dat Bo een hersenvliesontsteking had. Wat was dat schrikken voor haar papa en mama en wat heeft het kleine meisje het slecht gehad. Gelukkig was ze na 3 weken antibiotica weer helemaal beter en mocht ze na ruim 5 weken eindelijk mee naar huis!

Het gaat nu erg goed met Bo en ze is thuis lekker aan het genieten met papa, mama en grote broer Max!