Benthe prematuur 26 weken vliezen gebroken WKZ hersenbloeding cpap infectie bloedtransfusie

Benthe

Benthe is geboren met een zwangerschapsduur van 26.4 weken. Ik had ruim anderhalve week ervoor wat vage klachten waarvoor ik bij de verloskundige ben geweest en zij kon niets afwijkends vinden. Totdat spontaan mijn vliezen braken met 26 weken. In het ziekenhuis opgenomen longrijping en weeën remmers gehad. Na 3 dagen kreeg ik koorts en had Benthe in het vruchtwater gepoept en werd besloten dat ze geboren moest worden. De bevalling werd ingeleid en ‘s avonds is ze geboren. 34 centimeter en 850 gram. Met ademen moest ze even op weg geholpen worden.

Benthe is nu 2 weken jong. Ze heeft 2 hersenbloedingen gehad maar haar lichaam is dat zelf al aan het opruimen. Ze ligt aan de cpap en heeft anderhalve dag aan de bpap gelegen. Ze heeft vorige week een infectie gehad door een infuus wat niet goed meer liep. Ook een bloedtransfusie was nodig. Ze gaat op en af onder de blauwe lamp. Al met al doet Benthe het erg goed en is een pittig meisje! Het gaat met ups en downs maar we vertrouwen erop dat ze sterk genoeg is, ook al weten we niet wat de toekomst gaat brengen. Nu gaat het goed en daar houden we ons aan vast.

******

De fotograaf:

De eerste afspraak moest worden verzet omdat kleine Benthe ziek was geworden van een infuus. Maar gelukkig kon na een paar dagen de reportage toch plaatsvinden. En wat was Benthe klein! Een prachtig meisje met ienemienie kleertjes aan! Maat 38 was eigenlijk nog te groot.

Bij de verzorging sneuvelde haar voedingssonde maar het was daardoor natuurlijk wel schattig dat we haar mondje goed konden zien. Benthe wilde haar mama en papa ook in de gaten houden en heel voorzichtig gingen soms haar oogjes open. Ze hield haar ouders ook steeds stevig vast, haar knokkeltjes werden soms wit van de kracht die ze liet zien. Het buidelen bij mama vond ze heerlijk en een lief klein lachje daarbij was natuurlijk een bonusfoto!

Kleine Benthe is een sterk en krachtig meisje en ik hoop dat ze gauw aansterkt en groeit en uiteindelijk samen met haar ouders naar huis mag, naar haar grote broer en zus! Veel geluk met Benthe!

1. Marieke
    Marieke zegt:

Herkenbaar verhaal. Op 1 oktober werd onze zoon geboren na een zwangerschap van 26,2 weken na vroegtijdig gebroken vliezen. Hij is nu al ruim twee maanden thuis en het gaat heel goed. Ik wens jullie toe dat jullie meisje zich samen met jullie hierdoor heen vecht en goed groeit en dat ze als ze sterk genoeg is ook met jullie mee mag naar huis. Veel geluk gewenst met elkaar.

2. marion pronk
    marion pronk zegt:

Van harte geluk gewenst met jullie kanjer. Ik Herken zoveel op de foto’s. Weet de weg die jullie bewandelen. Vele ups en downs komen jullie tegen. Maar jullie meid is nog een reus vergeleken met onze amber. Zij was geboren met 27,5 wk en woog 580 gr. Inmiddels een meid van 16jaar. Heelaas wel aan een oog blind en leerproblemen. Maar we zijn enorm trots op haar.