Bente en Milou prematuur geboren

Bente en Milou

Bente en Milou prematuur geboren

Van de ouders:

Op 11 augustus 2021 zijn Bente en Milou geboren na een bevalling van 26 uur. De zwangerschap van een tweeling was zwaar en risicovol en wat waren we dus blij dat alles goed was gegaan. Tot aan het moment van bevallen was alles goed en iedereen positief. Toen Bente er echter als eerst uit kwam, was het helemaal mis. De meisjes bleken acuut het TTS-syndroom te hebben, iets wat heel zeldzaam is. Normaal komt TTS tijdens de zwangerschap voor. Bente had haar bloed dus aan Milou gegeven en zelf niet meer genoeg om rond te pompen.

Een achtbaan volgde met heel erg spannende dagen op de NICU in Veldhoven. Bente werd teruggekoeld naar 33.5 graden om schade van zuurstofgebrek te beperken. Daarnaast werd ze in slaap gehouden en beademd (en nog veel meer, maar teveel om zo op te schrijven). Wat kunnen ze toch veel in het MMC Veldhoven en wat zijn we super blij met alles wat ze hebben gedaan.

Niemand had durven dromen dat de meisjes er zo goed uit zouden komen. Na drie weken ziekenhuis mochten we naar huis en is het genieten echt begonnen! We zijn super trots!

1. Jerry Voorjans
    Jerry Voorjans zegt:

Ja onze derde tweeling in het gezin, een trotse opa met maar liefst een heel dames elftal, 11 meiden inclusief oma. En alles gezond, nu een shirtsponsor vinden voor een mooie elftalfoto, iemand? Zeker ok makkelijk met rugnummers want het spul lijkt verdomd veel op elkaar.