Beer prematuur 33 weken placenta previae

Beer

Beer prematuur 32 weken placenta previae

Een tijdje geleden ging ik naar het Ikazia om Beer te fotograferen. We hadden al een datum gepland maar toen belde de moeder van Beer mij met het goede nieuws dat Beer binnenkort naar huis mocht! Geweldig, dus mijn agenda wat verschoven en toch nog op de valreep naar het ziekenhuis. Moeder voelde het echt als een afsluiting van een moeilijke tijd. Ik ben blij dat ik een steentje heb kunnen bijdragen aan een prettig einde van de ziekenhuisperiode. Met Beer gaat het inmiddels heel goed en zijn grote broer Ruut is heel blij met hem! De liefde spatte van het scherm! Veel geluk en gezondheid samen!

Liefs Annemarie

************

De ouders:

Onze lieve kleine, maar sterke Beer werd geboren via een keizersnede met 33 weken en 2 dagen na een ingewikkelde zwangerschap (placenta previae).

Waar je hoopt op een mooie roze (of eigenlijk blauwe) wolk, leef je ineens op een donkere wolk. Couveuse, sonde, monitor van hartslag, ademhaling en saturatie in plaats van een wiegje, beschuit met muisjes en kroelen met je kleintje.  Het personeel van het Ikazia ziekenhuis heeft ons super begeleid hierin. Gelukkig deed Beer het meteen heel goed en loste hij al zijn incidentjes zelf op, gaf hij aan dat hij zelf prima kon drinken zonder sonde (weg ermee!) en hield hij zijn temperatuur al snel zelf op peil.

Via via kwam ik in contact met de prachtige stichting Earlybirds en we planden een datum. Hoe bijzonder dat deze datum precies de dag van het ontslag van Beer bleek te zijn.  Er was meteen een klik met Annemarie, de fotografe. Ze wist Ruut (de grote trotse broer) en Beer zo mooi vast te leggen. Dit was voor ons echt een perfecte afsluiter van een nare en spannende periode. Daar zijn wij ontzettend dankbaar voor.

Walter, Gaby, Ruut en Beer