Beau & Pleun prematuur geboren met 26 weken en 5 dagen, tweeling, Amphia Breda, CTG, neonatologie, sonde

Beau & Pleun

Na een hele dag steken in mijn buik (achteraf gezien weeën natuurlijk) toch maar even een bezoekje gebracht aan het ziekenhuis voor controle. CTG gemaakt en deze was goed. Vervolgens een inwendig onderzoek en hier bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben. Wat een schrik moment was dat! Ik ben in een ambulance met spoed naar een academisch ziekenhuis gebracht en ben daar nog geen 4 uurtjes later bevallen van de stoere meiden Beau en Pleun. Ze zijn geboren met een zwangerschapsduur van 26 weken en 5 dagen en een geboortegewicht van 860 en 835 gram. Vanaf dat moment 6,5 week op de IC neonatologie in het VUMC gelegen en ondertussen liggen ze al weer 5 weken in het Amphia in Breda. En dat met een gewicht van ondertussen 2700 en 2652 gram! We zijn super trots op onze stoere en sterke meisjes en kunnen niet wachten om ze mee naar huis te nemen als ze daar aan toe zijn.

Dankjewel Luzanne voor de onwijs mooie foto’s. Jij hebt er voor gezorgd dat we deze situatie op een hele fijne manier kunnen blijven herinneren.