Beau & Liz prematuur geboren met 34 weken en 1 dag, tweeling, Boven IJ, neonatologie, keizersnede

Beau & Liz

Toen wij er in december achter kwamen dat we zwanger waren na een ivf traject waren we dolgelukkig. In januari kwamen we er achter dat we zwanger waren van een tweeling. Wat een fantastisch nieuws we hadden altijd de wens voor een groot gezin en nu mocht hij hopelijk in vervulling gaan. Na een tweetal vroeggeboortes is iedere zwangerschap heel erg spannend. We waren al gezegend met 3 mooie jongens en nu nog 2 mooie kindjes erbij. Hier konden we alleen maar van dromen, maar nog niet te vroeg juichen het werd tenslotte een spannende zwangerschap.

De eerste 22 weken verliepen goed. Op wat normale zwangerschapskwaaltjes na had ik geen klagen totdat we in week 23 een controle hadden en ze erachter kwamen dat mijn baarmoederhals aan het verkorten was. Het was nog niet zo ernstig dat ze gelijk moesten ingrijpen dus nog maar een weekje gewacht om te kijken of mijn baarmoederhals verder ging verkorten of stabiel bleef. Helaas werd hij korter en toen is er besloten een pessarium te plaatsen. Ze wisten niet of ons dit ging helpen of niet dus de angst zat er goed in. De weken gingen voorbij en langzaam werd de zwangerschap steeds zwaarder. Toen we de mijlpaal van 34 weken hadden behaald werd dit gevierd met taart. Gelukkig waren we zover gekomen. Een dag later om 5 uur ‘s-ochtends begonnen de eerste weeën. Gelijk het ziekenhuis gebeld, we mochten gelijk komen. Daar aangekomen werd al snel duidelijk dat de weeën sterker werden dus het pessarium moest eruit en de bevalling zou zeer waarschijnlijk doorzetten. Omdat er geen plek was in het ziekenhuis op de neonatologie werden er andere ziekenhuizen gebeld in de omgeving en na een uurtje kwamen ze vertellen dat de ambulance onderweg was en ik na het dichtstbijzijnde ziekenhuis werd gebracht die plek had om onze wondertjes te kunnen opvangen. We arriveerden en gelijk werd duidelijk dat de bevalling zou doorzetten. Doormiddel van een keizersnede hebben wij er een prachtige zoon en dochter bij gekregen.

Anderhalf week later kwam Jessica van Stichting Earlybirds bij ons om onze mooie kinderen te fotograferen. Ze gingen voor het eerst in bad. Fijn dat Jessica hierbij aanwezig kon zijn. Toen we de volgende dag de eerste foto’s hadden ontvangen waren we zo verschrikkelijk ontroerd want wat een prachtige foto’s heeft Jessica gemaakt! Wij willen stichting Earlybirds en het ziekenhuis personeel bedanken voor het mogelijk maken van deze fotoshoot, maar in het bijzonder Jessica. Jessica je hebt ons een prachtige herinnering gegeven en daar zijn we je ontzettend dankbaar voor. De foto’s zijn in 1 woord fantastisch!

Heel veel liefs van Jasper en Laura