Baeley-Mae prematuur geboren met 28 weken, gebroken vliezen, LUMC, couveuse

Baeley-Mae

Baeley-Mae prematuur geboren met 28 weken, gebroken vliezen, LUMC, couveuse

Van de moeder:

Na lang twijfelen in de zomer besloten om een spiraal te nemen omdat wij na 2 gezonde jongens van 9 en 6 jaar dachten dat ons gezin compleet was. Maar niks leek minder waar toen ik erachter kwam dat ik 10 weken zwanger was! Even slikken maar als snel dolgelukkig met dit wonder. Het spiraal kon helaas niet meer verwijderd worden en wij werden voorbereid op een kleine kans op een vroeggeboorte door dit spiraal. Na 24 weken liet ik deze angstige gedachte achter mij en was heerlijk aan het genieten van de zwangerschap. Inmiddels hadden wij gehoord dat wij een dochter verwachtte dus natuurlijk dolblij en heerlijk aan het shoppen geslagen. Tot met 27 weken plotseling mijn vliezen braken. Toen begon de onzekerheid weer en na een week met gebroken vliezen is ons meisje op 5 oktober na een zwangerschap van 28 weken toch geboren.

Baeley-Mae is geboren met een gewicht van 1270 gram en was 35 cm lang. Wat een klein maar mooi meisje is ze en wat zijn we trots.

Toen begon de echte zware periode van angst, onzekerheid en veel onderzoeken. Ze heeft al aardig wat moeten doorstaan en krabbelt er elke keer weer bovenop. Wat een strijder is ze! 1 van onze zusters in het LUMC wees ons op de fotoreportage van Earlybirds en wat zijn wij daar blij mee. Rachel kwam in week 5 naar het ziekenhuis om foto’s te maken. Er was direct een klik! En we hebben erg gelachen! Wat een onwijs leuke dag was dat voor ons. Heel speciaal want die dag mocht ze voor het eerst kleertjes aan omdat ze in een open wiegje mocht. Wij zijn zo dankbaar voor de mooie foto’s.

Nu inmiddels is Baeley-Mae bijna 6 weken en het gaat erg goed. Geen hulp meer bij ademen en geen infusen meer! We kunnen niet wachten om onze kleine frummel heerlijk mee naar huis te nemen naar haar 2 grote broers. Het is nog een lange weg, maar samen gaan wij dit doen!

Heel erg bedankt voor deze mooie foto’s. Wat een goed initiatief is dit en raad het iedereen aan om dit te doen in deze zware periode!
Wesly en Rebecca Rutten

—————————

Van de fotografe:

Op 8 november jl. mocht ik langs bij de kleine Baeley-Mae en haar ouders in het LUMC, Leiden. En jeetje, wat een speciale ontmoeting was dat! Ondanks een niet geheel ongecompliceerde zwangerschap, de vroeggeboorte van Baeley-Mae bij 28 weken, en de nodige zorgen tijdens de eerste weken in het ziekenhuis, hebben we toch wat afgelachen.

Lief klein prinsesje, je hebt de liefste en grappigste ouders in de wereld, dus doe je best, zodat je snel met ze mee naar huis mag! Ook je twee grote broers kunnen niet wachten dat je thuis komt!

Namens Stichting Earlybirds,
Rachel Viersma