babyboy prematuur geboren met 29 weken en 4 dagen, groeiachterstand, spoedkeizersnede, couveuse, sonde, buidelen

Babyboy

Op zondag 25 november zijn wij met een zwangerschapstermijn van 29 weken en 4 dagen naar het ziekenhuis gegaan omdat ik de kleine man niet goed meer voelde. We dachten dat we gerust gesteld zouden worden en dat alles wel goed zou zijn. Echter bleek hij sinds de groei-echo van 27 weken niet veel gegroeid te zijn en liet hij in een korte tijd meerdere dips in hartactie zien. Toen de gynaecoloog zei dat ze een spoedkeizersnede gingen uitvoeren konden wij het niet geloven. Volledig onvoorbereid en onwetend over wat ons kindje en ons te wachten zou staan. Hij is geboren met een lengte van 38 centimeter en een gewicht van 1100 gram.

Inmiddels is hij zes weken oud en doet hij het erg goed. Vorige week mocht hij de couveuse uit, heeft hij geleerd om enkele voedingen zelf te drinken en is hij van de optiflow af. We kunnen niet wachten om hem mee te mogen nemen naar huis. Zijn broer kan niet wachten om met hem te knuffelen.

Het is erg fijn om mooie foto’s te hebben van ons gezinnetje tijdens deze periode. Omdat we zo geleefd worden hebben wij zelf weinig ruimte gehad om foto’s te maken. Patricia heeft voor ons de foto’s gemaakt, op een hele fijne en professionele wijze. Heel erg bedankt!