Anouk prematuur geboren met 33 weken, Meander, VUMC, NICU, sonde

Anouk

Anouk prematuur geboren met 33 weken, Meander, VUMC, NICU, sonde

Van de fotograaf:

Op een herfstige woensdagmiddag ontmoete Anouk en haar moeder in het Meander in Amersfoort, Helaas kon papa niet bij de shoot aanwezig zijn. Anouk lag nog heerlijk te slapen toen we binnen kwamen. Na de verschoonronde was mevrouwtje klaar voor de fles, die ze al goed dronk! Na de fles nog even wat poseren met mama en toen was ze al weer zo moe, dat ze weer lekker mocht gaan slapen.

Lieve Anouk, je bent inmiddels lekker thuis bij papa en mama. Ik wens je heel veel liefs en moois toe, dat je mag opgroeien als een grote sterke meid!

——————

Van mama:

Tijdens mijn eerste zwangerschap zijn we erachter gekomen dat ik buiten SLE ook APS (antifosfolupidensyndroom) heb. Dit heeft voor een miskraam en een stille geboorte bij 30 weken zwangerschap gezorgd. Ook is het risico op een eclampsie en HELLP daardoor aanzienlijk groter. Wij wisten voordat we deze zwangerschap in stapten al dat onze Anouk wat vroeger geboren zou gaan worden. Mijn arts acht het onverantwoordelijk om mij de zwangerschap uit te laten dragen.

Vanaf 27.4 weken ben ik opgenomen in het VUMC met een dreigende zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig hebben we haar geboorte nog 5,5 week uit weten te stellen. Anouk is met precies 33 weken geboren met een gewicht van 1830 gram. Zij heeft wat ondersteuning nodig gehad met de ademhaling, maar niet heel heftig. Na een weekje op de NICU is ze overgeplaatst naar Amersfoort. Daar heeft ze nog zo’n 2 weken gelegen. Ze is met 36.6 weken naar huis mee gegaan.