Nyla

Zo sta je ‘s ochtends verhuisdozen in te pakken en zo ligt er de volgende ochtend een lief klein wondertje in het bedje naast je. Geheel onverwacht startte de bevalling van kleine Nyla. Eerst wat krampen, dat kan nu toch nog niet? Maar toch bleek het zo te zijn, kleine Nyla werd zo op 23 februari geboren met 33 weken. Afgelopen vrijdag mocht ik Nyla fotograferen en die dag was zij net uit de couveuse naar een bedje overgegaan, een mooie stap! Samen verzorgden haar ouders haar die ochtend, een plekje om even tot rust te komen en te genieten van dit kleine wondertje. Nu nog even verder groeien, goed zelf leren drinken en dan mag je met papa & mama mee naar je nieuwe kamertje in jullie nieuwe huis!

Liefs, Petra

*************

De ouders:

Dat onze kleine Nyla zich 6,5 week te vroeg aandiende hadden we totaal niet verwacht. De avond ervoor zaten we op een verjaardag. Mijn man grapte nog dat ze even moest blijven zitten tot na de verhuizing die over anderhalve week gepland stond. Achteraf bleek dat ik op die verjaardag al de eerste lichte weeën had. Ik zag dat toen als buikkramp en dacht dat dat kwam doordat ik overdag iets te druk was geweest. Eenmaal weer thuis kwamen de buikkrampen steeds frequenter. Toen ook bleek dat ik wat bloedverlies had, begon ik toch te vermoeden dat dit niet helemaal goed was. De verloskundige adviseerde me onder de warme douche te gaan staan en 2 paracetamol te nemen. Dit hielp niet. Het leek haar toch verstandig om even voor ‘controle’ langs te gaan in het ziekenhuis. Mijn man stelde voor om snel nog wat schone kleding in een tas te doen. Ik vond dat onzin want over een uurtje zouden we vast weer thuis zijn. We gingen immers alleen maar voor een controle. In het ziekenhuis bleek dat ik al 5 cm ontsluiting had. Ons kindje moest wel geboren worden! Ondanks de schok, heb ik snel de knop weten om te zetten. De bevalling verliep verder voorspoedig. Ik was blij dat ik haar vrijwel direct na de geboorte hoorde huilen.

Het was voor ons wel moeilijk om ons kindje niet direct mee naar huis te kunnen nemen. Ik had me mijn kraamperiode heel anders voorgesteld. Gelukkig hebben we een kerngezond meisje dat het verder uitstekend doet. Door de goede zorgen van alle verpleegkundigen en dokters weten we dat het wel goed zal komen met Nyla. We kijken uit naar de dag dat ze naar huis mag! We hebben ons huis inmiddels babyproof gemaakt door snel de commode, box e.d. in elkaar te zetten. Alles staat klaar om haar straks een warm thuis te geven.

We zijn stichting Earlybirds en Petra dankbaar voor de fotorapportage van Nyla! We hebben nu schitterende foto’s met ons drieën, die we anders niet hadden. Bedankt voor deze blijvende herinnering.

Kelvin en Yanti