Lena

Door de Ouders:
In november kwamen wij erachter dat we voor de tweede keer ouders mochten worden. Aangezien Shanice gedurende de gehele eerste zwangerschap flink ziek was geweest (hyperemesis gravidarum) en een keizersnede moest krijgen vanwege voetligging, hoopten wij van deze zwangerschap meer te kunnen genieten. Niets was echter minder waar. In de zestiende week werd Shanice met spoed naar het ziekenhuis gebracht vanwege heel veel bloedverlies. De artsen waren overtuigd dat dit het einde van de zwangerschap was, maar de baby leefde nog en bleef zitten. Wel werden er afwijkingen aan de placenta gevonden en lag deze op de verkeerde plek. Een spannende tijd met meer bloedverlies en vele ziekenhuisbezoeken brak aan. Vanaf 20 weken was duidelijk dat de placenta door de baarmoederwand heen groeide en dat de geboorte van de baby een grote operatie zou worden waarbij ook de baarmoeder van Shanice verwijderd moest worden. De artsen vertelden dat dit was veroorzaakt doordat de innesteling van de bevruchte eicel had plaatsgevonden in het litteken van de keizersnede. Wij leefden daardoor nog meer toe naar de 24 weken zwangerschap en vierden elke week die er daarna extra bijkwam. Vanaf 30 weken nam het bloedverlies bij Shanice toe en werd zij opgenomen in het Amsterdam UMC. Uiteindelijk werd besloten om de operatie bij 33 weken en 4 dagen plaats te laten vinden en werd Lena op 25 april om 9:37 in goede gezondheid geboren. De operatie was uitgebreid waarbij Shanice veel bloedtransfusies nodig had, maar verliep verder goed en ’s avonds kon Shanice Lena eindelijk vasthouden. Dat geluk is met geen woorden te beschrijven. Toen Lena 3 dagen oud was werden zij en Shanice naar het ziekenhuis in Alkmaar overgeplaatst. De gehele ziekenhuisopname verliep voorspoedig en wij waren dan ook ontzettend blij dat Marinda namens Stichting Early Birds ons geluk wilde vastleggen. Wij zijn heel trots en dankbaar voor de foto’s.

Liefs, Rick en Shanice

Door de Fotograaf:
Begin Mei mocht ik naar het ziekenhuis in Alkmaar (Noordwest Ziekenhuisgroep). Daar lag de kleine Lena Noëlle.
Geboren met 34 weken wegens complicaties bij de mama. Zo zie je maar, want dat kan natuurlijk ook!
Toen ik bij ze kwam maakte ik kennis met Shanice en Rick. Voor de tweede keer vader en moeder en voor de tweede keer een meisje, alleen liep de geboorte nu dus even helemaal anders.
Direct na de geboorte werd de kleine opgenomen en deed ze het al snel erg goed. Mama werd toen ook geopereerd.
Fijn te zien dat het inmiddels al erg goed gaat met beide en ook de mama al goed ter been is!
Vandaag mocht ik ook getuigen zijn van een goede borstvoeding en liet ze zien hoe goed ze al zelf kon drinken. De rest van de voeding kreeg ze via de sonde en dat vond ze erg interessant. Ze bleef maar kijken. Wat een wijs meisje al!
Ik was op de valreep bij ze, want ik hoorde dat ze de dag erna al naar huis mochten. Wel nog met haar sonde in, maar dat zouden ze thuis verder gaan redden. Wat superfijn, ook voor grote zus Ninthe om weer lekker bij elkaar te zijn!

Lieve Rick en Shanice, Wat hebben jullie een knap en wijs meisje en wat fijn dat het na alle omstandigheden ook met jou weer beter mag gaan Shanice. Ik wens je nog een goed herstel toe en natuurlijk lekker genieten zodra jullie thuis zijn.
Op naar mooie avonturen met jullie twee heerlijke meisjes.

Liefs, Marinda