Joa

Op 18 april werden wij na een super goede zwangerschap ontzettend verrast door de vroegtijdige geboorte van ons mooie dochtertje Joa bij 32+6 weken. Geen indicatie of aanleiding en ook weeënremmers mochten niet meer baten, dus we wensen te denken dat zij gewoon al eerder klaar was voor het avontuur hier op aarde.

Al vanaf de geboorte is het een ontzettend sterk, alert en tevreden meisje dat heel wijs uit haar lieve, grote oogjes kijkt. Nog nooit zo trots geweest én ervan overtuigd dat dit helemaal goed zou komen ondanks de (onbekende) rollercoaster waarin we terecht zijn gekomen.

Na de geboorte lag Joa in de couveuse, kreeg een infuus en sonde en alles wat nog meer nodig was om haar goede start voort te zetten. Dat is nu 4 weken geleden. Sindsdien vieren we alle babystapjes (letterlijk) en genieten we al zoveel mogelijk van en met elkaar binnen ons vertrouwde kamertje in het CWZ. We oefenen volop met drinken (hulde als de sonde er eindelijk uit mag!) en wachten geduldig totdat ze van de monitor mag (het woord ‘alarm’ heeft een geheel nieuwe betekenis voor ons gekregen). Als dat is gelukt zijn we een heel end en hopen we ons meisje lekker mee naar huis te nemen.

Door de lieve dames van A32 zijn we geattendeerd op stichting Early Birds en hebben we ons aangemeld voor dit hartverwarmende initiatief. We zijn super dankvoor voor deze fotoreportage welke we uitgerekend op Moederdag hebben ontvangen en gaan hier zeker weten nog vaak (samen met Joa) op terugkijken. In het bijzonder dank aan Matty die de foto’s van onze early bird heeft genomen!