Sev

Van de ouders:

Lieve Sev,

11 maart 2023 maakte jij ons voor de derde keer papa en mama. Na een zwangerschap van 30 weken en 4 dagen kwam jij 10 weken te vroeg ter wereld, met een geboortegewicht van 1150 gram.

Mama werd met 29 weken zwangerschap opgenomen in het MUMC met een zwangerschapsvergiftiging/beginnend HELLP-Syndroom. Mama was helaas al bekend met het HELLP-Syndroom vanwege haar eerste zwangerschap, toen is je grote broer Sep met 27 weken zwangerschap ter wereld gekomen en helaas heeft hij het niet overleefd.
Mama heeft daarna nog een zwangerschap aangedurft en met 37 weken kwam je grote broer Raf ter wereld na een gezonde zwangerschap.
Het was daarom ook een grote klap toen mama deze zwangerschap werd opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Gezien de voorgeschiedenis moesten we er vanuit gaan dat dit weer een ernstige hellp zou worden en dus ook vroeggeboorte.
En daar begon onze rollercoaster….

Een spannende tijdbrak aan.
Je werd geboren na een spoedkeizersnede omdat het hellp syndroom gevaarlijk werd voor jou en je mama.
Je was klein, zo klein dat we dachten zou hij het wel overleven? Natuurlijk hebben we het al eens mee gemaakt en dat wilde we absoluut niet nog een keer mee maken en dat hield ons veel bezig.
Maar jij was zo sterk!
Je deed ons verbazen van hoe het ook kan  gaan.
We konden eigenlijk niet geloven dat jij het zo goed deed, het leek te mooi om waard te zijn.
Jij liep de model weg af!
Goede start, goede eerste week, weinig tot geen alarmen, van even ademondersteuning met de CPAP tot snel over naar de optiflow en die werd binnen enkele dagen ook afgebouwd tot volledig zelfstandig ademhalen, wat waren we trots! Nu nog even goed groeien en dan mag je over naar ons streek ziekenhuis: SJG Weert.

Na twee weken in Maastricht was het dan eindelijk zo ver: Je mag over naar Weert!
Ook daar liet je ons zien wat voor sterk kereltje jij bent en daar ging je lekker doorgroeien. Vanaf week 34 ging je starten met drinken uit de fles, na wat “oefenen” dronk je je eerste flesje leeg, dit bleef je volhouden en daarmee was na vier weken in Weert thuiskomst in zicht.
De dag nadat stichting early birds voor jou fotoreportage kwam, mocht je met ons mee naar huis en daar genieten we nu al twee weekjes volop van ons gezinnetje!

Liefs,
Je papa Remco en mama Chantal
Je grote broers Sep* en Raf

Van de fotograaf:

Een tijdje geleden mocht ik bij Sev op bezoek in het St Jans Gasthuis in Weert. Sev is geboren na een zwangerschap van 30 weken. Tijdens de reportage mocht hij lekker knuffelen met papa en mama. Grote broer heeft zorgvuldig een mooi gehaakt setje (earlybirdje en nicu)voor hem uitgezocht en was zelf heel blij met een brusje. Met de reportage hebben we de ziekenhuisperiode mooi kunnen afsluiten, want een dagje later mocht hij met papa, mama en zijn grote broer naar huis.

Lieve Sev, groei maar goed! Ik wens jullie viertjes alle goeds toe
Liefs, Karin