Dez & Boaz prematuur geboren met 33 weken, tweeling, Amphia, gebroken vliezen, weeenremmers, longrijping, CPAP, couveuse, sonde

Dez & Boaz

Maandagavond 3 februari 2020. We liggen net op bed wanneer, toch nog onverwachts, om 23:45 uur mijn vliezen breken. Drie weken eerder, met 30 weken zwangerschap, hebben we al in het Sophia Kinderziekenhuis gelegen. Na een routinecontrole bij de gynaecoloog bleek dat mijn baarmoedermond week en verkort was. Vanuit Breda overgeplaatst naar Rotterdam om aldaar aan de weeënremmers en de longrijping te gaan. Na vier dagen opname bleken de jongens het nog wel prima te vinden en mochten we weer naar huis. Volledige rust, want het doel was om die 32 weken te halen om vervolgens in Breda te kunnen bevallen. Dat lukte, want met 32+6 braken dus mijn vliezen. Na een snelle en heftige bevalling zijn op dinsdagmorgen 4 februari om 7:18 en 7:25 uur onze prachtige jongens Dez & Boaz geboren. Na 33 weken zwangerschap en dus wat te vroeg, maar wat deden ze het gelijk goed! Beide hadden ze een heel goed geboortegewicht (2210 & 2150 gram). Boaz had wat opstartproblemen en werd de eerste dagen ondersteund met de CPAP. Dez heeft nog een dag en een nacht onder de lamp gelegen, maar uiteindelijk waren ze allebei binnen een week uit de couveuse! Ze konden zichzelf goed op temperatuur houden en ze mochten in een wiegje. Wat zag dat er meteen een stuk vriendelijker uit!

En daar was de dag dat Luzanne Foesenek via Stichting Earlybirds foto’s kwam maken. We hadden al wel eens van de stichting gehoord, maar er nooit rekening mee gehouden dat we er ooit gebruik van zouden (mogen) maken. We hadden contact met Luzanne en kozen er voor om het bad moment en de voeding te laten fotograferen. Een goede keuze, want wat zijn het prachtige, dierbare en waardevolle foto’s geworden! Foto’s die precies laten zien hoe de afgelopen weken in het ziekenhuis zijn geweest, die ons ‘nieuwe dagelijks leven’ hebben vastgelegd. Foto’s van een moeilijke, maar ook mooie en bijzondere tijd. De eerste tijd als ouders van onze tweeling! Wat een fantastisch werk doet deze stichting!

Nu, na ruim twee weken, begint naar huis gaan steeds dichterbij te komen. Sinds gisteren (35+1) zijn ze allebei van de monitor af. Wat rest is wachten tot het magische punt van 36 weken en het goed leren drinken uit de fles.

Wat zijn wij trots op onze jongens! Zo jong, zo klein & al zó sterk!

Grote avonturen beginnen klein

Liefs,
Niek, Kim, Dez & Boaz.

1. Anne
    Anne zegt:

Wat een mooi gezinnetje! Wens jullie alle geluk van de wereld. Mijn aandacht werd getrokken door de namen van de jongens, zo leuk! Die van ons (geen tweeling) heten Dex en Boaz!

2. Linda
    Linda zegt:

Mooi en heel herkenbaar verhaal! Super fijn dat jullie in het nieuwe amphia bij jullie mannen mochten blijven! Dat is volgens mij heel erg waardevol ❤️. En wat een kanjers om met die mooie gewichten geboren te worden. Geniet van het thuis zijn nu en doe wat voor jullie goed voelt. De eerste periode met een tweeling en zo’n start is niet niks. Wij wensen jullie heel veel geluk!