Yesper prematuur geboren met 33 weken en 5 dagen. UMCG, weeen

Yesper

Yesper prematuur geboren met 33 weken en 5 dagen. UMCG, weeen
Ouders:
De zwangerschap van Yesper was voor ons een hele spannende tijd. Dit komt doordat onze oudste zoon in 2011 zeer plotseling is geboren na een zwangerschap van 29 weken. Wat was het voor ons een mijlpaal om ditmaal 30 weken zwanger te zijn!

2 dagen na deze mijlpaal werd ik opgenomen in het UMCG met vroegtijdige weeën. Wat een domper. We hielden rekening met wederom een extreem premature baby. De blijdschap was groot toen we na een week toch weer huiswaarts keerden, met baby nog in de buik. Onze emoties gingen deze weken behoorlijk van het ene uiterste in het andere. Zorgeloos was het niet meer. We leefden van week naar week, iedere dag was er weer één. 32 weken was de nieuwe mijlpaal waar we naar toe leefden. Een magische grens voor baby’s. Daarna was ons doel 34 weken.

Zo ver kwam het niet. Met 33,5 week kondigde toch de bevalling aan. Yesper wilde geboren worden, in een rap tempo. Yesper had gelukkig een goede start. We zijn heel erg trots en blij met ons beide jongens. Vechters zijn het. Twee dagen na de fotoshoot mocht Yesper dan ook naar huis. Yesper was 36 weken en 1 dag toen hij thuis kwam. Onze oudste zoon was destijds ook 36 weken en 1 dag bij thuiskomst. Het werd nog meer bijzonder toen bleek dat ze op die dag in gewicht maar 5 gram verschilden van elkaar. Echte broers! En hoe mooi is het dat ze samen op de foto mogen voor Earlybirds!

Wat een mooi initiatief is Earlybirds. En wat een fijne fotograaf is Regina. Ze is erg rustig en neemt echt de tijd voor je. De fotoshoot was heel fijn, je had bijna niet in de gaten dat er een fotograaf was. De foto’s zijn zeer waardevol. De ziekenhuis periode beslaat een belangrijk deel van je leven. Op het moment dat je een premature baby hebt is je wereld erg klein. Het ziekenhuis is dan tijdelijk een tweede thuis. Heel erg bedankt voor de prachtige foto’s! Dat de stichting nog maar lang mag bestaan!
Groeten Peter & Joke Dijkstra.

1. Trudy Hemstra
    Trudy Hemstra zegt:

Hallo Peter Joke en de boy’s
    Wat een prachtige foto’s en wat heb je deze periode mooi beschreven.
    Wat heerlijk dat nu alles goed gaat.
    Liefs Thomas en Trudy

2. Femmy
    Femmy zegt:

Hey hoi, wat een mooie foto’s en mooi geschreven..! Wij zijn zeker trots op de mooie jongens maar ook op jullie! Liefs Femmy