Stijn & Marèn prematuur geboren met 35 weken, keizersnede, sondevoeding, flesvoeding

Stijn & Marèn

Op 19 juni zijn onze zoon Stijn en onze dochter Marèn geboren na een zwangerschap van 35 weken. De laatste 6 weken van de zwangerschap waren spannend en heeft Annemarie bijna de gehele tijd in het ziekenhuis gelegen. Aanvankelijk vanwege (het vermoeden van) een pre-eclampsie. Daarna ontstonden er ook problemen met de doorbloeding van de navelstreng, waar vooral Stijn last van heeft gehad. We leefden deze periode van dag naar dag, en zo zijn we uiteindelijk toch nog voorbij de 35 weken gekomen.

Marèn en Stijn zijn geboren met een keizersnee en ondanks dat Stijn de kleinste was, had hij de minste opstartproblemen. Hij was er meer aan toe om geboren te worden dan Marèn, die meer ondersteuning nodig had. Gelukkig kon dit na een kleine week allemaal weer worden gestopt, op de sondevoeding na. Sinds enkele dagen heeft Marèn dit ook niet meer nodig en kan zij zelf haar flesjes drinken. Dit kost Stijn nog iets meer moeite.

Vandaag, de dag waarop ze exact 38 weken zouden zijn, mogen ze mee naar huis en is ons gezin thuis compleet!

Mariska van Stichting Earlybirds willen we ontzettend bedanken voor de ontspannen fotoshoot en alle tijd die ze voor ons nam. Voor ons is haar fotoshoot van enorme waarde omdat we hiermee de spannende en onzekere tijd in het ziekenhuis kunnen afsluiten!

Marc & Annemarie
Merel, Stijn en Marèn.